Avatar billede newyork Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opdeling af harddisk

hej..

Min computer har et lille problem. For nu er den begyndt at sige at jeg mangler plads på min harddisk, som jeg har windows og alle mine programmer installeret på, efter at jeg har installeret nogle vigtige programmer. Heldigvis har jeg delt harddisken op så på den anden partention har jeg mange gb ledig endnu som jeg alligevel ikke får brugt. Mit spørgsmål er nu om man kan "overflytte" nogle gb. Altså om man kan lave partentionerne om uden at skulle slette alt hvad jeg har på min harddisk?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:17 #1
Det kan du godt med Partition Magic... Der kan du gå ind og flytte på partitionerne, uden at miste data...

Du kan også fjerne nogle af dine store programmer på den fyldte partition, og installere dem igen i en Programmer-mappe på den anden partition... :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:36 #2
For at få kidt 'luft':
Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2004 - 05:52 #3
En mulighed er tillige at flytte din mappe Dokumenter med undermapper (Billeder, Musik osv.) til roden på den anden partition
Det er der ingen problemer i.

Ligeledes kan din pagefile.sys flyttes og ligeså alle mapperne fra din Outlook Express.
Det giver alt sammen mere luft på den første partition.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2004 - 06:50 #4
Flytte [Documenter]:
[Documenter] icon på skrivebordet - HøjreMusseTast - Egenskaber - Flyt - ...
osv osv osv...

Hvis du har mange mail's (Outlook) ka' du også flytte den til andet drev - info følger...
Avatar billede newyork Nybegynder
30. oktober 2004 - 18:34 #5
tak til "tidsrejse-frede".. du får mine points når du laver et svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:56 #6
Hvad med de andre muligheder/forslag - fra mig ?
Avatar billede newyork Nybegynder
03. november 2004 - 14:54 #7
til majsmarken: dine svar var udemærket men problemet var bare at jeg havde slettet alle temp-filer inden du skrev og jeg har ikke mine biller, musik osv på den partention.. desværre