Avatar billede razman Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny hardware ikke fundet

Hvis jeg sætter min 6i1 kortlæser i USB-porten(alle 8), kommer der ingen meddelelse om funden ny hardware.Jeg har xp pro sp2.Kortlæseren virker i en anden maskine, men ikke i min.Ifl. www.hama.de er det ikke nødvendigt at installere driver fra den medfølgende CD, men selv om jeg inst. den, er det samme resultat.Pc'en genkender CD'en som en med billeder på!!!!
Jeg er ret desperat, da jeg snart ikke har mere plads på mine CF-kort.
mvh razman
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:36 #1
Enhedshåndtering - USB - fjern driver - genstart - XP indlæser nye USB driver - se hvad der sker.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:36 #2
kør gaiden ny hardware
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:00 #3
Min XP Pro DK fandt kortlæser, CF-card, første gang efter install af SP2. Som et flytbart medie. Herefter blev den opfattet som "Ukendt enhed" under USB. Der var ingen probs. med XP + SP1.

Nogen der har set info generelt om "flytbart medie" og SP2?
Eller specielt problemer med CF kort.

majsmark - Alle USB værtscontrolere og rod hubs virker korrekt. Ingen effekt ved at fjerne dem og genindlæse.

bredker - Hjælper heller ikke. Og hvad skulle det hjælpe, da XP ikke kræver særlige drive til fx. at finde USB Keys (USB Memory) og kortlæseren med CF-kort og/eller andre type kort i princippet virker som USB Keys / USM Memory?

NB: Vil ikke snylte med eget problem på razman's spørgsmål. Vil kun dele erfaring og viden om dette åndssvage problem.
Er der noget særlig sikkerhedsindstilling eller andet om "Removal disks" med SP2? - Har hidtil ikke fundet noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:20 #4
når jeg indsætter min kortlæser finder den ny hardware og jeg kan i enhedshåndteringen se 3 gule spm.tegn, men de forsvinder efter et minuts tid og erstattes af en usb enhed.
Avatar billede razman Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:41 #5
majsmarken: nu har jeg eksperimenteret lidt med at opdatere drivere til USB'erne, men der kommer denne meddelelse:A generic host process for Win32services(file name svchost.exe)blocked from accessing the network.
Er det firewale'n, som driller, så det ikke er muligt at opdatere??
Hvis jeg bruger Hjælp, siger den:
Hvis ordet "udvidet" (eller "enhanced") er en del af navnet på nogen af de viste controllere, er der installeret drivere til USB 2.0-controllere på computeren.

Hvis ingen af de viste controllere hedder noget med "udvidet" eller "enhanced", skal du benytte følgende fremgangsmåde:

Stop brugen af alle USB-enheder (f.eks. en printer eller et webkamera) undtagen musen og tastaturet.
Klik på plustegnet til venstre for Andre enheder i detaljeruden. Derefter skal du højreklikke på USB-controller (Universal Serial Bus) under Andre enheder og klikke på Opdater driver.
Følg anvisningerne i guiden Opgrader hardware for at gennemføre opdateringen. Når du er færdig, kan det være, du bliver bedt om at genstarte computeren.
Men jeg kan ikke finde Andre Enheder.
ARRRRG!!!!!
Avatar billede razman Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:46 #6
AHA.Majsmarken: NU fandt jeg ud af at fjerne driveren til USB'erne, men vil den bare inst. nye, når jeg genstarter?? Jeg har ikke fjernet dem endnu.
Avatar billede razman Nybegynder
25. oktober 2004 - 23:41 #7
>>majsmarken, jeg fulgte dit råd, og afinst. driverne, genstarte og nu virker det bare.
Smid et svar for point'ser.
Men stadigvæk, hvad betyder det med: A generic host....(kommentar 21:41:47)??
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2004 - 02:38 #8
razman, et bud på din kommentar 21:41:47:
Så vidt jeg husker (har kun prøvet en gang) når man har SP2 kommer der ved opdatering af driver en dialogboks frem med 3 punkter om man vil tillade, eller ikke tillade, eller kun denne ene gang, at gå på nettet, Windows Update, for at søge efter ny driver.

Kan det være det som har medført det, du skriver i kommentaren om "blocked from accessing the network."?
Enten du ikke gav tilladelse, eller du ikke var online på det tidspunkt. Kan du huske noget om det?
Avatar billede razman Nybegynder
27. oktober 2004 - 07:39 #9
halifax, nej, den dialogboks, du mener, kender jeg godt.
Den anden meddelelse kommer nede i højre hjørne af skærmen, og det eneste jeg kan gøre, er at at acceptere, at den ikke bliver vist igen eller lade den være.
Hvis jeg peger på selve teksten, kommer pegefingeren(?), og der kommer et skærmbillede med en hel masse filer/steder, som PC'en enten "allowe acces" eller "denie acces" to the network. Der er en blå pil, som angiver, hvilken status, filen /programmet har fået med mødet med min PC. Jeg tror, at det er muligt at omgås disse blokeringer, men er det sikkert, da de jo bliver stoppet?
Det er vist lidt rodet skrevet, men svært at forklare, da jeg ikke sidder ved min egen PC.
Avatar billede razman Nybegynder
15. november 2004 - 20:01 #10
lukker