Avatar billede tumebone Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:28 Der er 6 kommentarer

microfon virker kun i det stik der sider foran.

jeg har fået en fujitsu siemens, der er microfon og højtaler stik foran og bag. men det er kun det stik foran som jeg kan få til at virke. når jeg har sat microfonen i skal jeg ind i kontrolpanel og lyd indtillinger og vælge mic stik i front. så virker det. jeg kan ikke sætte det i stikket bag computereren og ind i lyd stillinger og vælje mic stik i front, jeg har et program der fulte med lydkortet, der hedder reltech, og det kommer frem når jeg sætter mic stikket i. men jeg kan ikke finde ud af at bruge det. nogen der ved hvordan man bruger det eller ved hvordan man ellers løser det.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:38 #1
Det lyder som om du har onboard AC97 audio device med en Realtek lydchip.
Har du i så fald ikke et "indstillingsprogram" som hedder SOUNDMAN? Herfra skulle indstillinger kunne laves - andet end fra Lydindstillinger i Kontrolpanel.

Er der ikke noget i det program som fulgte med, som hedder noget med Lini-in indstillinger, elelr Lini-in ptions el. lign.?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:40 #2
Lini-in - skal s'følglig stå Line-in  -  linieindgang.
Avatar billede tumebone Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:23 #3
har soundman men jeg forstår ikke hvordan det virker. hvis jeg sætter mic i bag i siger soundman at den ikke er sæt i.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:00 #4
Har også AC97 lyd med Realtek chip og programmet Soundman. Dog ikke så avanceret som dit, da jeg ikke har lydudtag på fronten. Men front og bag er jo "kun" forbundet med hinanden på en eller anden måde.

I min manual til bundkortet er lydfunktionen beskrevet, det er ikke en Fujitsu Simens pc.
Er der ikke noget beskrivelse af det i din manual? Om hvordan man "slår om" fra front til bag og visa versa.
Avatar billede tumebone Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:15 #5
det ved jeg ikke å lige kigge
Avatar billede quark1 Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:46 #6
Hvis du piller kablet der går fra mikrofon indgangen foran til bundkortet tages ud virker det så ikke? måske skal der sættes en jumper på istedet for kablet, men prøv om du kan se det i en manual til bundkortet.