Avatar billede tumebone Nybegynder
25. oktober 2004 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

ATI redeon x600.

jeg har lige fået ny computer, jeg har installeret win xp home som fulte med, jeg hentede en driver på ati´s hjemme side, og installerde den, jeg satte så den cd som fulte med pc med driver til chip osv, den installerede også driver til radeon så nu har jeg 2 radeon hvis jeg kigger i enhedshåntering. og hvis jeg højre klikke og siger egenskaber for skærm har jeg mullighed for at vælge mellem 2 skærme. men hvis jeg prøver at vælje skærm 2 sker der ikke noget.  er det nårmalt at den finder 2 skærm kort?  jeg har 2 udgange på mit radion en analog og en digital hvis jeg sætter det digitale til er der ikke nogen signal.
Avatar billede zyryz Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:07 #1
Hej tumebone

Ja det er helt normat med Ati kort den har en primær skærm og sekunder skærm den primæere er på Vga og sekundere er på DVI.

Du kan kun skifte mellem de skærme vis du fysisk har to skærme tilsuttet din pc.

Håber det er svar nok.

Hilsen Marcel
Avatar billede tumebone Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:05 #2
det vil sige at man ikke kan bruge dvi uden at bruge vga?
Avatar billede zyryz Nybegynder
26. oktober 2004 - 14:33 #3
Jo du kan godt bruge DVI du skal bare en at vælge den sekundere tilslutning(DVI) i egenskaber for skærmen og vælge den som primær
Avatar billede zyryz Nybegynder
26. oktober 2004 - 14:34 #4
Glemte at sige vis du vælger at starte pc'en op hvor der kun sidder noget i DVI så vil Windows automaitsk vælge den.
Avatar billede tumebone Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:52 #5
ok