Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
25. oktober 2004 - 00:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværkskort

Hej Eksperter

Skal bruge et trådløst netværkskort til min bærbare PC, da mit gamle er blevet væk..

Har tidligere haft et NetGear 11 mbit som virkede udemærket, men belastede cpuen lige rigeligt (måske et driverproblem) Dette blev dog af forhandleren byttet til et ASUS 11mbit, dette belastede overhovedet ikke cpuen på samme måde, men der virkede signal styre måleren ikke.. Altid over 60% selvom der ingen signal var... Men nu er det altså blevet væk...

Ved dette køb kan jeg lige så godt få et 54 mbit, da jeg regner med at skifte min 11 mbit acesspoint ud inden for ikke så længe..

Jeg vil gerne have et netkort der:

Ikke belaster cpuen ved brug (da jeg ikke har så mange mhz igen)
Ikke bruger alt for meget strøm (da jeg har en strøm krævende cpu i min maskine i forvejen, så jeg ikke har alt for god batteritid)

Men også har en meget god rækkevide (da jeg bruger det i skolen på deres halv dårlige trådløse netværk, der er ikke noget værre end ikke at kunne logge på MSN i en kedelig kemi time ;))

Samt at det gerne må have en signal styrke viser der virker :)

Har tænkt lidt på

D-link
eller
Linksys

og måske
Asus (hvis de har fået løst deres signal styrke viser)
Netgear (hvis de ikke belaster cpuen så meget mere)

Venlig hilsen
Peder
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2004 - 07:54 #1
Den 'pakke' jeg bruger:
accesspoint http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18513
pmciakort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18509
Med 'signalstyrke' visning der virker. Jeg ka' gå ~100meter ned af (villa)vejen med bærbar før den brokker sig...

( http://www.eksperten.dk/spm/512171 )
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2004 - 07:55 #2
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
02. november 2004 - 14:25 #3
Okay, havde håbet på lidt flere svar..

Men det kort ser vel okay ud, har dog bestemt mig for at købe et Mini PCI indbygget i stedet, men tak for hjælpen alligevel

Smid et svar hvis du vil have point ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2004 - 17:59 #4
Jaaa - Joooo - så da...

Hvad er "Mini PCI" i dette tilfælde ?
LINK ?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
02. november 2004 - 18:00 #5
Det er et netkort til indbygning...
så er man fri for det stikker ud af siden på den ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2004 - 18:05 #6
Men du beskriver en bærbar...
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
02. november 2004 - 18:12 #7
Ja..

Det er til indbygning i den bærbare ;)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=88652
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2004 - 18:14 #8
Det var snedigt...
Good Luck...