Avatar billede bakerboydk Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

3g opgave

Hejsa.. Jeg har brug for hjælp til at finde et spændende emne jeg kan skrive om i 3g opgave.
Jeg har bestemt mig forat skulle skriveopgaven i historie, men jeg ved ikke lige hvilket emne det skal være..
Derfor håber jeg at der er en der har en god ide til det. Og det skal være nemt at finde materiale til :P

Takker på forhånd!
Avatar billede bernie Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:31 #1
perl harbor. der skulle du nemt kunne finde meget :)
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:38 #2
okey.. men tror du det er bredt nok?:D
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:39 #3
Ikke fordi det er en dårlig ide
:D
Avatar billede bernie Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:50 #4
det er jo en stor ting og der kan skrives en del om det :) du kan finde en masse om det på www.google.com
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:00 #5
jep jep...
:D
Avatar billede phuc69 Juniormester
25. oktober 2004 - 08:58 #6
Jeg vil anbefale dig at skrive om Kontrafaktisk Historieskrivning vs den klassike historiskrivning. (kausal forklaring). Jeg tror ikke der er skrevet så mange opgaver indenfor dette emne. Derfor er det lettere at score en højere karakter. Jeg ved at der er skrevet en afhandling om dette emne som du måske kan bruge. Af anden litteratur kan jeg anbefale Rasmus Dahlbergs bog der hedder "Det afgørende øjeblik" Det er en let læselig bog som kan give dig en ide om hvad Kontrafaktisk Historieskrivning er. Håber du kan bruge det til noget, du er velkommen til at skrive hvis du mangler inspiration.
Avatar billede phuc69 Juniormester
25. oktober 2004 - 08:59 #7
Læg i kurv

  Dahlberg, Rasmus
Her er lige en titel til
I mangel på et søm ... : en undersøgelse af kontrafaktisk historieskrivning og dens kaos- og kompleksitetsteoretiske aspekter
Avatar billede phuc69 Juniormester
25. oktober 2004 - 10:48 #8
Efter lidt søgning på nettet kan jeg se at der er en del informationer om emnet.
Avatar billede phuc69 Juniormester
28. oktober 2004 - 08:07 #9
Hvis du vælger kontrafaktisk historie så smid lige en besked så har jeg nok lidt mere marteriale..