Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke defragmentere i XP

Jeg kan ikke defragmentere i XP - hverken i normal eller fejlsikret tilstand. Den analyserer og låser ved defrag. 1%..
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:16 #1
Har du prøvet med et andet program ? Altså prøv at finde et program der kan defragmentere via www.download.com eller lign.

Hvilken harddisk er det? - kan være der er noget galt med din harddisk - prøv at finde producenten af harddisken og gå ind på producentens hjemmeside, som regel har de nogle programmer til at undersøge harddisken for fejl og bad sectors.
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:24 #2
Det er eb spritny Asus notebook...så den skulle da kunne køre..
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:03 #4
Fint site c-holst...jeg harleeeedt efter scandisk - uden held, og brugte så chkdsk. Får ingen fejlmeldinger i scandisk og kan stadig ikke defragmentere...
Avatar billede c-holst Novice
24. oktober 2004 - 18:11 #5
hvad med lige at lave en repair
læs og forbered dig for et godt resultat
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:47 #6
lige og lige...har jo liiiige købt den, og den kører ellers fint (endnu) , men prob. skal jo løses. XP var preinstall., så jeg kender det ikke, men DET kan jeg forstå, jeg kommer til :-/. Nu har jeg i årevis bøvlet med  '98..., men tak for tippet!
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:49 #7
Kan i øvrigt ikke finde noget brugbart på Asus' HP.
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2004 - 19:59 #8
1.Hvis du ikke har ændret/installeret noget, efter du har fået den, så vil jeg anbefale dig, at aflevere den i forretningen og få en ny.
2. hvis vi derimod formoder at pc`en var ok, da du fik den, kan fejlen kun skyldes en eller anden ting du har installeret/ændret?

Hvis antager at nr.2 er rigtig, så kan du lave en systemgendannelse, til "som den var, da du fik den i forretningen)
Start > programmer > tilbehør > systemværktøjer > systemgendannelse > Prik i Gendan og klik næste, > Find en "Fed" markeret dato og marker den (før du fik probs) og klik på næste.
Den genstarter nu og alt skulle være ok.
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:25 #9
Jeg har systemgendannet - kunne kun lade sig gøre i fejlsikret tilstand...så mon ikke det er XP, når scandisk ikke melder fjel?
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:30 #10
fejl....even
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2004 - 20:38 #11
Kan du køre en diskdefragmentering nu?
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:48 #12
Nej, kun analyser...
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:50 #13
Hvis jeg kører analyser alene, får jeg at vide, at det ikke er nødvendigt at defragmentere.
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2004 - 21:12 #14
ja, og så får du en boks frem - kan du klikke på defragmentere der ?

Ellers er jeg ved at være udtømt for ideer.

så skal vi da over i den mere alvorlige del:
Rep: Af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep.
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)  Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede tupilak Nybegynder
24. oktober 2004 - 21:18 #15
Det kan jeg og det stopper stadig ved 1%...tak for hjælpen.