Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 11:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Auto logon!

Hvordan fjerner man automatisk logon fra netværk.
Hver gang jeg starter computeren op loggèr computeren automatisk på vores netværk. Hvordan afbryder jeg for denne autologon??
s_albion
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 11:25 #1
Hvilket OS snakker vi om her ?

Hvis det er Win9x, så kig i key\'en:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Network\\Real Mode Net

efter nøglen AutoLogon. Sæt den til 01 for at slå AutoLogon fra!

Hvis det er NT, så kig i key\'en:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\WinLogon

efter nøglen AutoAdminLogon og sæt den til 0 !

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 11:38 #2
Tak for svaret, men kan det siges på en mere brugervenlig måde? Jeg er ikke helt med på hvad du mener og hvordan!
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 11:46 #3
Det er i registreringsdatabasen du skal lave ændringerne. Klik på Start -> Kør --> skriv regedit. Nu kan du så browse dig frem til en af de keys som jeg skrev ovenfor, alt efter hvilket version af Windows du kører med !

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 12:02 #4
jeg kommer så langt at jeg når til ...\\CurrentVersion\\ herefter står der: drivers. desc\\drivers32  ?
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 12:09 #5
Så prøv lige og søg efter AutoAdminLogon. Klik på My computer helt i toppen (i regedit!), tryk på F3 og skriv AutoAdminLogon

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 12:16 #6
jeg har prøvet at søge men, kan ikke finde AutoAdminLogon!
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 12:18 #7
snowball...jeg kom sgu`til at godkende dit svar
:-))) det var den forkerte knap jeg trykkede på. Sådan kan det gå i kampens hede. Men nu har du da fået point.
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 12:19 #8
Og det er Win NT du kører med, ik\' !?

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 12:27 #9
jo
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 12:31 #10
Prøv så og søg efter DefaultUserName og DefaultPassword i registreringsdatabasen

Snowball
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 12:37 #11
Og du er sikker på der ikke kommer en key der hedder WinLogon længere nede end drivers.desc og drivers32 !? Det skulle der altså gerne være ;)

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 12:47 #12
snowball..jeg er ikke den helt store computernørd. Hvor finder jeg denne registreringsdatabase?
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 12:49 #13
Som skrevet tidligere:

Klik på Start -> Kør --> skriv regedit. Nu kan du så browse dig frem til en af de keys som jeg skrev!

Snowball
Avatar billede s_albion Nybegynder
09. marts 2001 - 13:18 #14
Snowball..Jeg giver op!!!! Jeg havde troet at der var tale om en fluebens-markering eller i den sværhedsgrad. Jeg skal hjem og holde weekend nu, så tak for hjælpen så langt. Du har fået dine point ;-))
s_albion
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2001 - 13:21 #15
OK! Det er lige lidt mere end det ;)

Men go\' weekend :)

Snowball