Avatar billede gerstrom Nybegynder
24. oktober 2004 - 01:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skade på CPU

Hej

Kan en mindre fysisk skade på en CPU få computeren til at genstarte af sig selv?

Dette sker hovedsageligt når CPU belastes i spil eller 3d mark, hvorefter den genstarter af sig selv, og dette skyldes øjensynligt IKKE varme! -Varmeniveauet ligger nemlig indenfor et acceptabelt niveau for min processortype.

Min formodning bygger på, at jeg har haft dette setup til at køre fint før, men efter jeg har lavet en mindre skade på CPUén, er den begyndt at genstarte i tide og utide (som sagt hovedsageligt i 3d).

Jeg har nu isat en anden CPU i mit system, og dette kører uden problemer.

Jeg synes bare, at dette lyder lidt underligt, da man umiddelbart skulle tro, at en beskadiget CPU enten er HELT defekt eller ej.. Men hvad siger i?

På forhånd tak
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. oktober 2004 - 01:37 #1
Hvad er en mindre fysisk defekt?

Har haft en 486 engang...
den manglede også 2 ben der var knækket af...
Den virkede også perfekt...
En processer indeholder jo mange funktioner og områder...
Det kan være du er kommet til at beskadige delen for fx. 3d instruktioner..
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2004 - 09:36 #2
Er det dele af kernen, der ødelagt, kan cpu opføre sig meget mærkeligt. Kan i visse tilfælde betyde en død cpu.
Avatar billede gerstrom Nybegynder
24. oktober 2004 - 10:53 #3
Det er en lillebitte del af kernen der er slået af
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2004 - 11:40 #4
Hvis jeg var dig, ville jeg få den skiftet, det andet er kun til, at irritere sig over. Det sker ofte ved forkert montering af køler.
Avatar billede gerstrom Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:09 #5
ja ok, tak for hjælpen.

Det er kun en meget lille del af CPU som er beskadiget, og dette er meget vanskeligt at se. CPUén kan sagtens starte op osv, men får som nævnt problemer under 3d.

Den er købt indenfor en uge, så jeg sender den nok tilbage og håber på det bedste.
Mon ikk de "køber" den?
Avatar billede peet-49 Novice
25. oktober 2004 - 20:28 #6
Hvis det er et firma som b.j.trading, tager de den ikke.