Avatar billede los_111 Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:49 Der er 3 kommentarer

Dioder til stikk.

Hey Eksperter !

Jeg ved dette ikke ligefrem er til casemod, men er næsten noget lign.

BEMÆRK --------------<-------- Du skal VIDE ikke "tro"
--------------------->-------- Viden påkrævet :D

Jeg har en gammel oplader fra en Nokia mobil, som i output giver

3.7 V
355 mA
1.3 VA

Jeg har også nogle dioder (eks)

Ved 12 volt / 470 ohm:
Spædning: 3.3 Volt
Strøm: 18 mA

Mit spørgsmål lyder så:
Er det muligt at smide nogle dioder op på en længere ledning fra adaptoren/laderen, hvis jeg monterer en enkelt modstand eller flere og så smide den i stikk. ?

I så fald, hvor stor modstand, og skal jeg bruge flere, eller kan jeg nøjes med, at smide en enkelt på før dioderne ?
Avatar billede dgj Nybegynder
24. oktober 2004 - 01:36 #1
Ingangs spænding - udgangs spænding / Forbrug = Modstand
3,7V-3,3V/18mA = 22,2Ohm ved en diode
Avatar billede los_111 Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:33 #2
Hvorfor kan jeg ikke lige få samme result. ?
Har selv set en en sådan tegning på cyberbox.dk og ved også at du skal gøre sådan, men jeg får ikke samme result?
Avatar billede los_111 Nybegynder
24. oktober 2004 - 14:06 #3
Ja, okay har fundet ud af det, men kan jeg nøjes med at smide en enkelt modstand på, eller skal jeg montere en på hver diode ?