Avatar billede learner Praktikant
23. oktober 2004 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mangler ide til billig markedføring af min hjemmeside

Hej, jeg har en hjemmeside og jeg vil virkelig gerne have noget trafik derinde. Siden er oppe at køre og jeg har fået rettet mange af startfejlene som altid er der. Det er en hjemmeside hvor folk kan handle med (både købe og sælge) brugte reservedele. Jeg har fået siden optaget på diverse søgemaskiner og arbejder selvfølgelig på at komme op på liste ;o) Men jeg har tænkt på om der ikke findes nogen måder hvorpå jeg kan få hjemmesiden gjort kendt. Jeg overvejede meget at annoncere ved nogle af de store drenge men det koster jo klejner og det må det helst ik.

siden hedder www.huggernet.dk

Har du et godt foreslag til hvordan Huggernet.dk bliver gjort kendt, så basker der point og er ideen rigtig god, så basker der sikkert os nogle flasker af din favoritvin eller hvad du nu har lyst til. ;o)
Avatar billede voirsous Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:30 #1
Jeg vil da forslå at du bruger partner-ads.com (start beløb mindst 1000,- kr), der har du mulighed for at oprette nogle forskellige leads / slags / og klik baseret annoncer.

Lead vil sige at hvis brugeren kommer fra en af de sider der viser reklamer for dig, og gør noget (tilmelder sig nyhedsbrev, oprette en annonce e.lign) modtager han x,-kr.

Klik vil sige at du betaler xkr (typisk mellem 0,10 - 0,35) pr. klik til dem der viser dit banner, hver gang der er en der klikker på det.

Salg er vidst ikke aktuelt på din side, men hvis du drev en webshop gav du ham X% af det salg som brugerene laver der kom fra hans side.

Der er både mulighed for txtlinks og banner. Hvis du oprette dig vil jeg anbefale at lave en lead / og eller klik kampange og udbetale et lidt højere beløb end normalt. Måske 50,- kr. hvis man får en hugger til at tilmelde sig.
og eller
0,30 kr. for klik på dit banner. Du skal så bare kun godkende sider de har relateret indhold, i forhold til din egen side

En anden ting som jeg har god erfaring med er at udskrive en konkurrence, jeg driver selv www.vind.ein.dk og har en konkurrence kørende, som jeg tilmeldte alle de andre konkurrence portaler. Det gav 500 tilmeldinger til mit nyhedsbrev, selvom man kun kunne vinde et kg slik. Ser jeg i min statistik, kan jeg se folk går efter konkurrencer hvor man kan vinde store præmier (specielt kontanter). Måske kunne du udskrive en konkurrence ?

betragt dette som et råd, jeg bryder mig ikke om jeres layout på siden. Det trænger til en kærlig hånd. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2004 - 20:51 #2
Du optimere dine sider til søgemaskinerne, læs her hvordan

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Du kan læse en masse om online merkedsføring på

http://www.webdevelopersjournal.com
Avatar billede d.e Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:58 #3
En nem og gratis måde at gøre det på er følgende.
Opret dig på :
Chart.dk
nope.dk
peak.dk
og alle de andre statistik sider.......virkede for mig
Avatar billede fastpoint Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:14 #4
Jeg kender en som er fornuftig billig i forhold til mange andre.... men det vist også fordi han har mange udenlandske besøgende så har han valgt danske reklamer skal være billige.. det vist noget med 1000kr for 10.000besøgende. Du er i hvertfald sikret en masse besøgende hver dag i den periode i nu bestemmer Jer for at køre det i!
Avatar billede learner Praktikant
13. november 2004 - 17:02 #5
Jeg har gjort som d.e skrev.
oprettet siden på nope.dk - chart.dk og peak.dk
Og det gav lidt mere trafik.
d.e har point til gode :o)

Jeg har læst en masse artikler.... :o)

Jeg tænkte mere en kreativ idé såsom en sjov email, som folk sender videre frivilligt eller noget andet. Kender du nogen som evt kan udarbejde sådan en email?Har du et forslag til sådan en email?

Eller hvis du har hørt om nogen der har gjort noget andet rigtig smart.

Jeg er blevet ringet op af Rabatt'en (DR1)
Og de vil måske lave et indslag om min side.
Det ville jo være kanont.
Masser af besøgende og så er det gratis.
Har du en ide til noget lign, så skriv endelig.

Men det kan godt være at du først lige skal besøge min side for at danne dig et indtryk osv.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
16. november 2004 - 20:57 #6
Annoncer på Google... Jeg ved ikke hvad det koster, eller helt præcist hvordan det fungere, men det er vist noget med at man kun betaler hver gang der er nogle der klikker på din annonce. Så hvis der ikke er nogle der klikker, så betaler du ikke noget?!

https://adwords.google.dk/select/Login?sourceid=AWO&subid=DK-ET-ADS&hl=da
Avatar billede learner Praktikant
10. januar 2005 - 10:37 #7
jeg fandt ikke svarene særlig brugbare.
Kun d.e får point

Men tak alligeve allesammen.