Avatar billede boogeta Nybegynder
09. marts 2001 - 00:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Behøver prof-hjælp til website - any takers????

Hej alle

    Jeg er ved at lave en hjemmeside i flash, men jeg er nybegynder og har brug for en prof der kan hjælpe mig med resten. Hvis nogen har lyst til at hjælpe mig med at lave den færdig er der her et link så at man kan se siden:  http://www.pergamon.dk/p.html
    Der mangler at blive oprettet nogle nye popupmenuer, samt at det bliver muligt at klikke videre til næste side i popupmenuerne.

    Any takers????

Jan
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 01:02 #1
For det første er dit projekt ret stort, og der skal vist både MANGE flere point og penge til!
Derudover har du jo endnu ikke lavet andet end at skrive lidt tekst i nogle felter. For hele sitet har jeg da tidligere set på Flashkit.com
Det ser godt ud, og det er tilladt at finde inspiration på OpenSource-sites, men der er dog grænser...

Jeg er ikke klar over om du er nybegynder i alt der hedder Web (du er lige oprettet som bruger!) men under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at finde nogle tutorials. Og endelig bruge søgefunktionen her på eksperten - men man får altså (desværre)ikke et funky-flash-site ved at stjæle et OpenSourde-site og smide 30 point...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede boogeta Nybegynder
09. marts 2001 - 01:15 #2
Hej
    Nej det gør man vel ikke, men et eller andet sted skulle jeg jo starte og så valgte jeg at modificere og mixe 2 sites fra flashkit. Jeg har dog forsøgt at kontakte dem der har lavet de 2 sites men har ingen respons fået. Der var ingen der sagde at det endelige resultat skulle se sådan ud, det drejede sig mere om at fatte hvordan de havde gjort det. Hvor ordren til at et af de popupmenuer befandt sig. Jeg har forsøgt at glo alt igennem i sourcen, men har altså ikke kunnet finde den action/kommando, der fortæller at når jeg klikker på et link, så skal popupmenuen komme frem. Samt at fatte hvordan man kopiere en hel movie, med symboler osv. og bruger den et andet sted, med f.eks. en anden tekst.

    Hvad angår point, ja så er jeg som sagt ny på eksperten og jeg vidste ikke lige hvad det der pointsystem gik ud på, men det er jeg så klar over nu og selvfølgelig skulle den have haft mange flere point. Undskyld for det.

Jan
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 01:42 #3
Du skal såmænd ikke undskylde, og det handler jo trods alt om at hjælpe hinanden. Nogle ting tager bare så forbandet lang tid, men det afhænger jo også af hvor meget du skal have lavet om.

Jeg har desværre ikke selv tid til at hjælpe dig så meget, men jeg har dog lige kigget lidt på filen (havde gemt den på HD!). Du har jo så givetvis skrevet din tekst vha. Libary, men for at finde selve koden skal du være i det frame hvor der er de grå bjælker i top/bund. Hos mig er det frame 31. Her dobbeltklikker du på en af de grå bjælker, og vupti!

Du er nu i det væsentlige movie-clip, og her kan du finde/ændre alle koderne. Som du kan se ved at markere en knap (og samtidig have actions-paletten åben) er det her de gode sager ligger...

Med venlig hilsen i øvrigt
(Normalt ville man give lidt point for et svar som ovenstående, men ikke før du lukker spørgsmålet - altså når du har fået det svar du vil have! Du kan ved at vælge \"avanceret\" (det hedder den vist?!) dele pointene mellem flere - ellers er det kun én der får pointene. Go\' fornøjelse på eksperten, og de fleste kan lære meget ved at bruge søgefunktionen, og ved at kigge på tidligere svar).
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 02:06 #4
Hehe - jeg synes jo netop ikke at du skulle give mig alle pointene, men derimod vente og se om andre ikke ville svare. Som du kan se er spørgsmål jo åbne i lang tid herinde, og du fik jo ikke helt svar på det du søgte...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede boogeta Nybegynder
09. marts 2001 - 02:20 #5
Næ næ, jeg er en meget generøs herre og du hjalp mig lidt, så du skal have nogle point  =)

    Nej jeg vil prøve at få lavet et layout som jeg gerne vil have det og så forsøge igen. Så må jeg jo nok også hellere få kigget lidt mere på Flash, men det er svært at finde tid, når man bruger al sin tid i forvejen på musikken  =)

    Så ville det sgu\' være rart at få en anden til at kigge på websiten, så man var fri for at tænke på det. Men de store webdesignfirmaer tager, for at lave en site i flash, mellem 100.000 og 250.000, så de kan rende mig noget så forfærdeligt.

    Nå tilbage til musikken og tak for hjælpen.

Jan