Avatar billede ham_se17 Nybegynder
22. oktober 2004 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WLAN, LAN og ICS!

Hejsa,

Jeg har problemer med at skule ropute noget trafik på min w2k server.

Opsætningen er således:

fjernt et sted står der en w2k server med 2 net kort i sig.
Det ene detkort er et wireless netkort, og det andet et ganske alm 10/100 mbit.

Ved siden af denne server står der endnu en server, en debian maskine, som kun hat et alm netkort i, og disse to servere er forbundet med et krydset kabel imellem sig, og w2k maskinen er så på nettet med wireless kortet.

wireless kortet er så delt på w2k maskinen, og det alm kort har så en ip 192.168.0.1, og debian maskinen får så en tilfældig ip fra gang til gang (192.168.0.xxx).

Fra w2k maskinen kan jeg godt se debian maskinen, og omvendt også. På debian maskinen kører der diverse wervere (web server, vnc osv) og dem kan jeg godt tilgå fra w2k maskinen.

PROBLEMET er nu, jeg vil gerne udfra (fra internettet) kunne bruge ip'en på min w2k (den ip wireless kortet har) og derfra få adgang til debian maskinen. dvs hvis jeg kører en webserver på port 8080 på debain maskinen, skal jeg kunne se denne webside ved at skrive ip'en på w2k serverens wireless kort plus port nummer, og herefter skal w2k serveren route videre til debian.

Altså meget kort, en ganske lm routing funktion.
Jeg har fuldt den her guide:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm

for jeg ved der er en routing funktion, men jeg kan bare ikke få den til at virke. Når jeg sriver ip og port udefra sker der bare ikke noget!

please help me :)
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2004 - 14:43 #1
Det er også den rigtige guide du har valgt! men du skal lige forwarde de porte som du skal bruge! det gøres på samme netkort som du har valgt deling på.
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:30 #2
jamen det har jeg gjort..

jeg forwardet port samt destiantion, men det sker ikke rigtig noget...

nogle idéer?
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2004 - 20:54 #3
og du har forwardet den til den rigtige ip-adresse?
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:51 #4
ja, jeg har både prøvet at forwarde til computer navn (id på nette) og selve ip'en. Men det virker ikke...

andre idéer?
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2004 - 22:53 #5
ja din firewall! (og du skal jo forwarde til den lokal ip bare lige for at være sikker på at det var det du havde gjort :)) altå en 192.168.0.xx ip.
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
26. oktober 2004 - 08:48 #6
der er ingen firewall, det er ikke sat op endnu, og ja, serveren (den med 2 stk netkort) vidersender porten til en localip (192.168.0.47), men det virker stadig ik!
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
26. november 2004 - 14:29 #7
jeg gik over til programmet "winroute"!