Avatar billede straszek Praktikant
22. oktober 2004 - 08:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wget i crontab

Jeg har denne linje i min crontab, der udføre en opgave hver 3. minut, og det virker fint
*/3 * * * * root wget www.danstud.dk/cron/sendpost.php

Men der er et par uhensigtsmæssighedder. Der bliver hver 3. minut sendt en mail til admin, ligesom der bliver gemt en fil - sendpost.php - i roden.

Kan dette undgåes?

s'øren
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 09:12 #1
Du kunne bede wget om at tie stille med -q og smide output i /dev/null

*/3 * * * * root wget -q -O - www.danstud.dk/cron/sendpost.php | /dev/null
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 09:13 #2
Jeg går ud fra at det ikke er meningen at sendpost.php-filen skal gemmes.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. oktober 2004 - 09:39 #3
Du mener nok:
*/3 * * * * root wget -q -O - www.danstud.dk/cron/sendpost.php > /dev/null
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 09:41 #4
Argh. Ja, det er klart.
Avatar billede straszek Praktikant
22. oktober 2004 - 10:18 #5
fino - smid et svar...
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 15:46 #6
Javel