Avatar billede pepbruger Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få adgang til et IP-kamera gennem en router med firewall

Jeg har en router med indbygget firewall og DHCP-server, routeren kan NAT. Jeg vil gerne kunne få adgang til 192.168.0.20 som er IP-kameraets faste "lokale" IP-adresse. Jeg har sat Port Forwarding op med oplysninger om IP-kameraet. JEg har også sat Virtual Server op med de samme oplysninger. Jag ved ikke hvilken af de to jeg skal bruge?

Oplysningerne er lokal IP-adresse og portnummer for kameraet.

Jeg har en fast IP-adresse fra min udbyder (TDC). Når jeg kalder den faste IP-adresse fra TDC kommer der en login skærm med mulighed for indtastning BRUGERNAVN og ADGANGSKODE (den med en sølv og en guld nøgle i øverste venstrehjørne fra WIN) Jeg har ikke indtastet andre brugernavne og passwords en dem jeg bruger når jeg lokalt kalder routeren eller IP-kameraet. Og ingen af disse kan bruges. Hvor kan jeg se hvilket brugernavn og password som passer til loginskærmen? (jeg mindes ikke jeg på noget tidspunkt har har oprettet en brugerprofil eller noget i den retning for en adgang fra nettet til pcén)

Eller kan man kalde en lokal IP-adresse sammen med IP-adressen fra TDC, så kaldet går direkte til IP-kameraet og dermed dens brugernavn og password?

Altså et kald som lyder http://XX.XX.XXX.XXX/ og videre til 192.168.0.20?
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 17:29 #1
du skal lave kaldet til http://xx.xx.xxx.xxx:portnavn

Så vil du blive sendt videre til den interne ip-adresse som den port er forwardet til.
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 17:29 #2
ups ikke portnavn men port nr.
Avatar billede pepbruger Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:00 #3
Tak for svaret, det virker tilsyneladende. Jeg er ny på denne side - så hvordan sikre jeg mig at du får dine point. Klikker jeg bare på "Accepter" knappen?
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 22:01 #4
du skal lige marker mit navn først så kan du trykke accepter :)