Avatar billede noja Nybegynder
13. oktober 1999 - 23:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DOS vindue går i sort under Win95

Hvis der er nogen som har prøvet noget lignende og kan hjælpe uden at det kræver en geninstallering ville det være skønt.

Der sker det at skærmen går i sort hver gang Windows prøver at åbne et dos-vindue.

Det er tydeligvis et grafisk problem af en eller anden art, fordi det virker når jeg slår driveren til mit skærmkort fra, eller kører i fejlsikret tilstand. Jeg har haft to forskellige kort, førhen et S3 Trio 3D, nu har jeg et Voodoo 3 3000 AGP - (Det er ellers et dejligt stykke plastik) problemet er det samme.

Maskinen kører fint omme bagved den sorte skærm, fordi den reagerer på ctrl-alt-del. Der kommer også gerne lyd ud af den.

Hvis nogen kender en exact metode til at reparere dette uden en geninstallering, ville det være perfekt. Jeg har installeret 117 forskellige patches og OE4 og 5 oven på hinanden, og mildest talt tror jeg ikke at mit setup vil overleve en geninstallering.
Avatar billede aleks Nybegynder
14. oktober 1999 - 08:49 #1
Er det når du åbner et vidue med MS-Dos i eller når du går i fuld skærm med MS-Dos???

Prøv evt. at trykke Alt-Enter når den er "gået i sort" og skriv hvad der sker!!!
Avatar billede codpiece Nybegynder
14. oktober 1999 - 11:27 #2
Jeg har samme problem med mit S3 Trio64V+ kort og Digitals 17tommers skærm når jeg åbner DOS i fuld skærm.

Jeg har lært at leve med enten at bruge vindue i stedet eller slukke og tænde for skærmen en enkelt gang.
Avatar billede fatboy Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:44 #3
Er grunden ikke bare, at din markør ikke kan ses, fordi den er uden for skærmen..... Hvis, ja (eller måske): Indstil på skærmen knapper, så dit billede bliver mindre.
Avatar billede noja Nybegynder
14. oktober 1999 - 22:10 #4
Aleks kan du ikke lige lave et svar så får du pointene.

Ved at trykke Alt-Enter virkede dos'en i fuldskærm og et tryk til gav mig et vindue. Det kunne godt se ud som om at det var vinduet den ikke kunne klare. Nu kan jeg slet ikke frembringe problemet igen så det er da fint nok.:)

Grunden til at jeg troede der var noget mere seriøst galt, er at med mit gamle grafikkort slog monitoren fra med en grim hylelyd, som plejer at tyde på at der bliver brugt nogen opdateringshastigheder den ikke kan lide.

Da næsten det samme skete med det nye kort gik jeg nærmest automatisk ud fra at det var en syg Windows opsætning der var problemet.

Alle tiders :) Det her har jeg sgu bøvlet med i månedsvis.

Nu har jeg lige et par gamle dos-spil jeg skal lege med... :-D
Avatar billede fatboy Nybegynder
15. oktober 1999 - 02:56 #5
Til lykke og god fornøjelse.
Avatar billede aleks Nybegynder
15. oktober 1999 - 08:33 #6
Det var da godt at det ikke var andet der var galt.

God spillefornøjelse!