Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:27 Der er 1 løsning

SATA harddisk kan ikke findes

Hej Eksperter

Jeg har netop investeret i en SATA hd men jeg kan ik se den i XP.
Jeg er i tvivl om jeg har sat kablerne rigtigt - Jeg har en IDE som master og vil gerne beholde det sådan.

SATA disken får strøm gennem en omformer og jeg har prøvet at koble den til både "sat1" og "sat2" porten på motherboardet.

SATA driverne skulle være installeret, og i mit "VIA RAID TOOL" kan jeg se min SATA hd - den hævder endda at enheden fungerer normalt.

Hvordan kan det så være at jeg ikke kan se den i "denne computer"?

På forhånd tak for hjælpen
mvh
lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:39 #1
Har opdaget at jeg blot skal formatere/partitionere min nye HD - nyt spm oprettes