Avatar billede underpass Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad i Series: ikke nok lys i skærmen??

Den har ikke været i brug i over et år, men den tænder fint, Windows 98 loader og batteriet oplader fint og alligevel kan jeg 'NÆSTEN' ikke se skærmen; altså der er ikke nok lys i, men akkurat kun LIGE nok til MEGET svagt at se hvar der foregår hvis den holdes rigtigt mod lyset - og det er jo ikke helt meningen at den skal være bærbar på den facon;-)!!
Den reagerer ikke på at jeg trykker på de dertilhørende knapper på tasteturet! - og jeg kan ikke komme ind i systemet da jeg jo altså ikke kan se hvor jeg er henne
Der er Win 98 på og den har en Celeron processor.
Avatar billede zim Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:39 #1
Hvor gammel er maskinen?
Jeg sad på IBM service værksted et stykke tid, og der havde vi mange ældre bærbar hvor skærmen tit kig, og i 90% af tilfældene var det kablet der var faldet ud, da det lille stykke tape der sidder og holder stikket bliver dårligt med årene.

Det kan du tjekke ved at skrue de 4-6 skruer omkring skærmen ud, og tage panelet af og tjekket stikket bag på.
Avatar billede underpass Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:01 #2
det vil jeg da prøve - den er ca. 5 år
Avatar billede underpass Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:06 #3
jeg kan ikke se nogen skruer 'omkring' skærmen?
Avatar billede underpass Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:08 #4
der er to 'cirkler' på hver side af skærmen; disse kunne ligne små dæksler til at skjule skruer? (men de sidder dælme fast og bliver lidt ødelagte - tror du det er de rigtige jeg har fat i inde jeg splitter det hale ad?)
Avatar billede zim Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:18 #5
undskyld jeg ikke har svaret...
Ja der er ingen synlige skruer men i stedet 4-6 små plastic dæksler, men en slags klister på den den side. Tag en nål og fjern dem.... under sidder skruerne
Avatar billede underpass Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:47 #6
helt ok - prøver det imorgen! Indtil videre tusind tak!
Avatar billede underpass Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:36 #7
der er kun to skruer på fronten - har fjernet dækslerne, men kan ikke rigtig komme til at fjerne hele plasticpanelet omkring skærmen alligevel...?
Avatar billede underpass Nybegynder
29. oktober 2004 - 10:58 #8
fik endelig fjernet panelet, men der var intet der sad løst så nu er den sendt til reperation. Men tusind tak for hjælpen alligevel!