Avatar billede jgkl Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Wireless Logon på W2k Server

I denne moderne tidsalder, så burde det være muligt for at logge på en W2k server, selv om man bruger et trådløst netværk ikke?

På trods af dette, kommer maskinen og siger at den ikke kan logge på domænet, så den bruger den lokale profil, men pling, når man så er logget på er der masser af adgang til serveren.

Er der nogen derude, som kan komme med et hint til hvordan jeg får den til at logge på det trådløse netværk før den skal logge på domænet?

Computeren er en spritny Hp notebook, med indbygget wifi,som kører W2k.
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:09 #1
Jo du kan nemt logge på.
Har du prøvet at se om fejlen opstår med et alm. UTP kabel?
Det burde slet ikke være problemer i det.
For mig lyder det som en configurationsfejl på serveren.
Har du slået Roaming profiles til eller kører du Mandetory?
Har du AD installeret på serveren?

Prøv at opdatere drivere og tjek opsætning på serveren.
Avatar billede jgkl Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:17 #2
Fejlen Opstår ikke med alm. utp kabel, og ja der er både roaming profiles, AD installeret. Og jeg kan umiddelbart ikke se nogen fejl i brugerens profil, i AD.
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2004 - 11:48 #3
jeg har lige et spørgsmål! er det således et program som styre det trådløse! det skal du have sat op som en service, for ellers starter det program ikke op før efter du er logget ind i windows. men hvis som service, så køre det jo fra starten af. også brude det være muligt at koble sig ind trådløst.
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:28 #4
Jeg tror du skal prøve at sætte pakkestørrelsen på din trådløse ned.
Dette kan gøres i reg. databasen eller du kan bruge programmet DrTCP!
Avatar billede ssa Nybegynder
20. oktober 2004 - 18:24 #5
Problemet opstår, fordi det trådløse net ikke er synkroniseret mellem accesspointet og maskinen, og derfor har den ikke fået nogen ip adresse. Hvis den får lov til at stå lidt, før man logger på, så kører det. Har du prøvet det?
Det er ikke en gangbar tilstand, men hvis det er problemet, kan vi arbejde ud fra den problemstilling.
Avatar billede noden Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:14 #6
Ellers kører du måske med kontrol på MAC adresser?
Så skal der selvfølgelig være åben for de MAC adresser på det trådløse netkort og ikke dit normale NIC!
Avatar billede jgkl Nybegynder
17. november 2004 - 09:55 #7
Programmet som styrer den trådløse forbindelse er i alle tilfælde ikke et som starter op sammen med w2k, det er et plugin, som først starter efter maskinen er i luften. Kan man på nogen måde tvinge det til at starte sammen med windows, så brugerne får tildelt ip adressen før logon.
I services på maskinen fandt jeg en wireless service, som efter sigende skulle kunne logge på det trådløse net før logon, men det gør ingen forskel, for brugeren... han får stadig fejlen med at hans profil ikke kan findes pga. forbindelsen til serveren ikke er oprettet.
Avatar billede kenp Novice
17. november 2004 - 10:52 #8