Avatar billede snorres Nybegynder
20. oktober 2004 - 02:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linux vs microsoft

Jeg er ved at skrive en mindre opgave om forskellen mellem windows og Linux,
og ville høre om i eksperter ikke kunne hjaelpe lidt :D
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2004 - 08:38 #1
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 09:04 #2
Specielt denne artikel er meget grundig og har mange gode links til uddybende materiale: http://www.michaelhorowitz.com/Linux.vs.Windows.html
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:08 #4
Måske er det nemmere at skrive om ligheden.. Så behøver du ikke skrive så meget! ;-)
Avatar billede snorres Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:59 #5
hehe noden det kan der vaere noget om, tak for de mange gode links :)

MMin problem stillign er:

What is the difference between Windows and Linux?
-    What is Microsoft’s Windows?
-    What is Linux?
-    Can you use the same programs in both OS’s (operating system)?
-    Why is Microsoft’s Windows the most known and used OS in the world?
-    Why do people buy Windows, when they can get Linux for free?
-    Is Windows any better than Linux? If yes, for what?
-    Is Linux any better than Windows? If yes, for what?

Ved ikke om nogen måske kunne svare mere spesifikt, med noget der ikke står på siden ud fra det?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 16:40 #6
De første to kan du vist selv klare.

Om samme programmer:
Ja og nej.

Nogen findes direkte til begge. F.eks. Firefox og Thunderbird fra Mozilla eller OpenOffice.org/StarOffice, som direkte er lavet med henblik på at køre på forskellige operativsystemer. Andre er først lavet til det ene og derefter porteret til det andet, som f.eks Gimp og Gaim, der stammer fra Linux.

Andre skal køres i et særligt miljø. På Windows kan man installere CygWin og dermed få et miljø, der ligner Linux temmelig meget. For at køre Windows-programmer på Linux, kan man bruge Wine. Der findes særlige udgaver af Wine, som er specialiceret til bestemte typer programmer. CrossOver Office er beregnet på kontorprogrammer og der findes en anden specielt til spil.

Det er dog ikke alle programmer, der kan køre under disse miljøer.

Om hvorfor folk køber windows:
Måske fordi de kender Windows. De tror, det er lettere at bruge. (Jeg er ikke enig.)

Om Windows er bedre:
Min personlige mening: Som spillecomputer ja, ellers nej. (Jeg har Windows på min computer og jeg bruger det en weekend ca. hver 4-6. måned, når min bror holder spilleweekend.)

Til den sidste: http://www.theregister.co.uk/security/security_report_windows_vs_linux/
Avatar billede snorres Nybegynder
13. januar 2005 - 07:35 #7
ingen svar, så lukker selv :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
13. januar 2005 - 10:50 #8
der var da masser af svar?
Avatar billede b.b Nybegynder
13. januar 2005 - 13:08 #9
Ja, selv tak for hjælpen....</sarkasme slut>
Avatar billede snorres Nybegynder
13. januar 2005 - 16:01 #10
Jamen, kun en der havde givet svar, og han havde bare lavet et link til google :S
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
14. januar 2005 - 14:00 #11
Ved du hvad, så kunne du bare have spurgt folk om at lægge et svar! De hjalp dig jo fint, og du fik hvad du spurgte efter. Og det link til google, var da yderst fyldestgørende, gav dig alt du skulle bruge
Avatar billede snorres Nybegynder
14. januar 2005 - 16:43 #12
ikke noget konkret lige som sandbox... men ville egentligt også bare have det lukket :S Og havde jeg jo også selv søgt efter...

Kan ikke se hvad du har så travlt for..