Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan lave Super Video-CD, SVCD

Jeg har lavet flere Video-CD, men kvaliteten er ikke høj nok til en storskærm.
Derfor vil jeg gerne kunne lave Super Video-CD, men trods mange forsøg er det ikke lykkedes. Jeg laver film med DV500 og Premiere 5.5C. Jeg har downloaded Tsunami MPEG-2 encoder, men den vil ikke acceptere mine filer fra Premiere.
Her nogen et godt råd eller er jeg den eneste i Danmark, der forsøger at lave SVCD.
Avatar billede rocjen Nybegynder
08. marts 2001 - 20:52 #1
Det fungerer fint hos mig. Jeg grabber med Pinnacle DC10+, og har ingen problemer med at få encoderen til at acceptere filerne. Jeg bruger TMPencoderen, som kan hentes/købes på:

http://www.tmpgenc.com/

Håber at du kan bruge svaret til noget :)

- Rocjen
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 23:44 #2
Jeg har hentet tmpgenc (beta 12c)og den virker, men jeg bruger Premiere 5.1C og programmet vil ikke acceptere mine avi-filer fra Pinnacle.
Det fungerer, hvis jeg exporterer til Microsoft.avi, men det tog 5 timer for 2,5 minutter film. Min PC har 850 MHx Pentium III og 256 MB Ram, så det forstår jeg ikke. Mere spec. på min hjemmeside: http://home6.inet.tele.dk/pfh/video.htm
Avatar billede rocjen Nybegynder
09. marts 2001 - 11:57 #3
hmmmm ... det lyder godt nok skummelt. Jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor det skulle tage så lang tid for den stump film du snakker om. Premiere burde bare acceptere filen, såfremt du redigerer og laver capture på den samme maskine. Hvis du grabber film på en maskine og redigerer på en anden, kan problemet være codec-relateret. Ellers har jeg ikke rigtig nogen forslag til hvad der kan være galt :(
Avatar billede hitman202 Nybegynder
16. marts 2001 - 00:49 #4
Du skal prøve et program der hedder bbMpeg:
http://members.home.net/beyeler/bbmpeg.html
Den kan lave Mjpeg filer om til Mpeg uden du behøver først at konvertere dem til avi.
Det virker fint med mit Pinnacle DC10+, og programmet arbejder rimeligt hurtigt (når det gælder video-konvertering går alting simpelt hen bare for langsomt).Programmet har endda et preset til SVCD.
Prøv det prøv det.
Mpeg2 filer kan du brænde ud som SVCD med Nero Burner.
Bemærk at bbMpeg har to exe-filer. Det ene til ASW filer og det andet til alle ældre avi. filer.
Prøv dem begge.
By the way: hvilket format gemmer DV500 kortet videofilerne i???
Avatar billede hitman202 Nybegynder
16. marts 2001 - 00:52 #5
Jeg glemte lige at sige at Jeg har også prøvet Tmpgenc, og den vil heller ikke acceptere \"råfilm\" fra Pinnacle uden en konvertering til Indeo(avi) eller lignende.
Ellers er det et udemærket program
Avatar billede schaadt Nybegynder
26. januar 2002 - 17:51 #6
kender i et godt og hurtigt pogram der kan encode avi til mpeg, så de kan brændes til vcd
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 22:50 #7
Jeg har nu selv fundet en god løsning. Se min vejledning på min hjemmeside http://home6.inet.tele.dk/pfh/video.htm Jeg her lavet mange gode film efter vejledningen for PSVCD.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 10:36 #8
Dette spørgsmål er forældet, men hvordan sletter jeg det?