Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 16:11 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan får man solgt bannerplads?

Er der nogen der har gode erfaringer med hvordan man får solgt bannerplads.

Jeg søger kun seriøse annoncører.. intet bannerbyt / AddPepper / Tradedoubler eller lign.

Vil selv styre det.

Har mange daglige besøgende.

Flere points, hvis gode svar.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 16:16 #1
Der var en site der hed www.bannerauktion.dk, men den virker vist ikke mere, der er en der lige har stillet et spm om noget lign. Det kan jeg selvfølgelig ikke lige finde.
Avatar billede klas Juniormester
08. marts 2001 - 16:16 #2
Ansæt en sælger som selv tager kontakt til relevante firmaer . .
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 16:17 #3
spacemanic >> Det var mig der stillede det andet spøgsmål også :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. marts 2001 - 16:18 #4
hvis du selv vil styre det så skal du vist skaffe dig en god sælger... ellers ville jeg ligge arbejdet overt il netop adpepper eller lign der så får en %del af omsætningen, men bedre end ingenting... du skal jo også betale din sælger så hvorfor ikke tage en snak med profferne... de har de rigtige kontakter

men det kommer jo helt an på det unikke antal besøgende du har...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 16:18 #5
klas >> det har jeg overvejet... jeg er bare bange for at skræmme folk ved at pudse en telefonsælger på dem....

Har du selv erfaringer med dette?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 16:22 #6
ljweb >>

Hvis man vælger f.eks. Adpepper eller en af de andre... kan man så også selv annoncere og lave specialaftaler med egne kontakter og lign.?

Hvor mange unikke besøgende skal man op på før man kan trække seriøse annoncører til?

Jeg har i det hele taget på fornemmelsen at bannerreklamer ikke er den rigtige strategi for en ordentlig indtjening.
Avatar billede klas Juniormester
08. marts 2001 - 16:25 #7
Du skræmmer ikke firmaer med en telefon sælger - Og hvis du vælger fx. adpepper kan du hvis dit site er ok godt lave særaftaler omkring egne kontakter etc.
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. marts 2001 - 16:29 #8
nil >> jeg er involveret i en site, godt nok ikke dansk, hvor der kører sideløbende bannere fra et bureau samt \"privat\" solgte bannere... tag en snak med det bureau du overvejer, de skal nok guide dig igennem og svare på dine spørgsmål.

men helt korrekt, bannerreklamer er ikke en \"guldgrube\"... at lave en seriøs site, få mange brugere på, lig en reklame til dit firma og håb på du bliver populær nok til at blive opkøbt af en af \"de tunge drenge\"...

vigtigst lige nu er at du \"beviser dit værd\" og dernæst forhåbentligt at kunne \"score kassen\".
Avatar billede dna Nybegynder
08. marts 2001 - 17:04 #9
Jeg mener at man MINIMUM skal have 1000 besøgende om dagen for at blive betragtet blandt de seriøse...
Avatar billede hchristensen Nybegynder
09. marts 2001 - 09:15 #10
Glem alt om at tjene penge på bannere! Prisen pr. eksponering er i nogle tilfælde presset ned til mellem 2 og 5 øre. Det betyder, at du skal have ganske mange eksponeringer for at kunne leve af det. Husk også at der trods alt er omkostninger forbundet med at levere en banner (hardware, båndbredde, salgstid, admionistration etc.). Tag et kig på Yahoo!s aktiekurs og læs deres seneste meddelelser. Ikke en gang verdens største og mest professionnelle sælger af online reklamer kan leve af det!
Avatar billede dna Nybegynder
09. marts 2001 - 12:20 #11
hchristensen: Hvis man bare arbejder med hjemmesider i sin fritid og mest for sjov, så er en side med 500 daglige besøgende og omkring 1500 daglige sidevisninger jo ok til at bidrage med et lille beløb til bare at dække webhotel... hvis man har 1500 visninger pr. dag og dermed 45000 visninger pr. måned, så giver 2-5 øre jo alligevel mellem 900 og 2250 kr pr. måned.. det er da en ok sideindtægt når man bare laver det som hobby !?

dna
Avatar billede hchristensen Nybegynder
09. marts 2001 - 15:08 #12
Hobby - ja, helt enig.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 22:36 #13
ljweb >> Gode råd som sædvanligt.