Avatar billede magg Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

download,gem,gør

Hej jeg vil gerne havet lavet et java der gør når man trykker på link fx. www.hejmeddig.dk så downloader den fx. hejmeddig.exe/jpg what so ever og åbner det
Jeg ville gerne havet smidt flere ponits i, men lander ligger sådan jeg ikke har flere og gider ikke til at "snyde" mig til flere.
Håber i gider hjælpe mig
På forhånd tak
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. oktober 2004 - 21:08 #1
tror desværre ikke det er muligt da det ville blive misbrugt så!
og hvis det var muligt ville jeg nu heller ikke fortælle dig det.
Avatar billede magg Nybegynder
18. oktober 2004 - 22:08 #2
misbrugt? :S
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. oktober 2004 - 22:44 #3
ja du kunne f.eks lave en exe som sletter alle filer på disken og giver linket til en eller anden.
sådanne huller bliver fixet i browsere.
Avatar billede hejmeddigdig Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:44 #4
Ja vil give simonvalter ret i at det let kan blive misbrugt til hackere og andet, men så faldt jeg over tanken, hvordan bliver spywares lavet? tror jeg vil lægge en tråd her inde måske kan man få et svar på :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. oktober 2004 - 15:49 #5
langt det meste spyware accepterer folk selv at få ind. andet er egentligt kun cookies som ikke skader direkte.
det sker at der er fejl i IE som gør at man kan få lagt noget ind eller afvikle et program som cmd.exe .. og det kan da være at der er nogen gamle fejl de aldrig har rettet der gør det muligt men selv hvis jeg kendte til det ville jeg ikke sige det.
Avatar billede hejmeddigdig Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:52 #6
hmm...jeg ved da at jeg ikke sige ja til noget på nettet uden jeg 100% ved hvad jeg siger ja til, dette bringer mig så frem til at jeg ikke fårstår at jeg hele tiden har 3-6 spyprogrammer på min com ved ugenligt tjek, og så forstod jeg ikke helt din forklaring af hvordan spyware virker :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. oktober 2004 - 16:02 #7
tror du ikke bare det er cookies du har fået ind?
Avatar billede hejmeddigdig Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:12 #8
næppe det er programmer der kommer ved startup, er utroligt belastende :P
men overlever nok styntes bare det vildt be bliver ved med at komme :P
Avatar billede magg Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:50 #9
Jeg har lige snakket med en ven og han siger det faktisk er utroligt let at lave, så lukker tråden her.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. oktober 2004 - 17:12 #10
kan du ikke smide et link her og bevise din påstand :) ?