Avatar billede jacon Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Word problem, med normal.dot

Vi har et netværk hvor vi bruger word-skabeloner over og har dem liggede i en mappe med diverse under mapper (der ligger en normal.dot i roden af de mapper), men når folk så bruger deres word og skal lukke den igen kommer den med følgende fejl.

Fejl! Filen anvendes af et andet program eller en anden bruger
F:\word-skabeloner\normal.dot
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:59 #1
ligger filen normal.doc på en form for fællesdrev? For så kan det være at der er flere brugere der åbner filen på samme tid, og det vil give problemer.
Avatar billede jacon Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:17 #2
ja, den ligger på et fælles.. kan man så ikke flytte den eller lign ?? for det er jo noget trals..
Avatar billede amcon Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:31 #3
Læg en normal.dot til hver bruger, på brugerens eget drev. Læg fællesskabeloner (arbejdsgruppeskabeloner) på et fællesdrev og indstil stien for arbejdsgruppeskabeloner i word til at pege på arbejdsskabelon-mappen.
Avatar billede jacon Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:21 #4
jeg har prøvet at lave en normal.dot på mit c-drev, men den holder ikke fat i den næste gang man lukker så tager den på vores f drev igen, skal man ændre en sti til den .dot fil også ?
Avatar billede amcon Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:59 #5
JA, under brugerskabeloner i Word indstillinger, redigerer du stien.
Avatar billede jacon Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:30 #6
jamen hvis jeg ændre den sti, så ændre jeg jo også stien hvor de ellers har de andre fælles skabeloner liggene...
Avatar billede amcon Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:42 #7
Du skal opdele det i brugerskabeloner og arbejdsgruppeskabeloner. Din brugerskabelon er normal.dot og ligger på den lokale PC. Alle de fælles skabeloner er dine arbejdsgruppeskabeloner som du lægger du på et fællesdrev og retter stien i de enkelte Wordprogrammer til at pege på den pågældende mappe på fællesdrevet. Har du set på indstillingerne i Word?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 15:48 #8
Jeg har altid gjort følgende:
På brugerens private drev - oprette en mappe = Skabelon her lægges normal.dot.
Du lader stien til brugerskabeloner pege på denne mappe.
På fælles drev lavet en mappe - Skabelon - her lægges alle skabeloner f.eks. brev, fax, faktura skabeloner o.l.
Du lader stien til arbejdsgruppe skabeloner pege på denne mappe.
I mappen skabelon på fælles drevet har jeg lavet en mappe med navnet Global, og her lægger jeg en skabelon = globalnormal.dot, der indeholder makroer, værktøjslinjer og menuer, som alle skal have glæde af.
Du lader stien Start (startup) pege på denne mappe.

På denne måde, kan man vedligeholde skabelonerne uden at skulle ind på den enkeltes normal.dot, og man slipper for at brugeren får den irriterende meddelelse. Samtidig får brugeren mulighed for at oprette autotekster og makroer i deres egen normal.dot.

Eneste minus er, at alle brugere skal være logget af word, når man skal lægge ændringer i globalnormal.dot
Avatar billede amcon Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:29 #9
Det er det jeg prøver at sige, dog udeladt startskabelonen.
Avatar billede jacon Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:38 #10
Jamen nu virker det.. tak tak..
amcon ~ du får de point som tak ( sæt lige et svar ind istedet for en kommentar )
hov-sa du var desværre lidt for sent ude.. men tak aligevel
Avatar billede amcon Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:40 #11
Det glæder mig at du fik det til at virke og takker for pointene
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 13:17 #12
Det er bare i orden. Hovedsagen er, at du får styr på tingene.