Avatar billede flexsu Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:57 Der er 8 kommentarer

Virus på win 2000 server med exchange 2000

Disse viruser er gået i mine bad mails filer og jeg kan ikke, via Housecall online virus scan, rense dem.
Mit spørsmål går på om jeg så bare kan slette dem uden at der sker noget på exchange serveren.
Og skal jeg lkukke information store for at gøre det?

HTML OBJECTEXP.A
HTML ZEROLIN.A
HTML JUNKSURF.B
JS ZEROLIN.C
HTML [W]LL.D
HTML CITIFRAUD.C

eks:
x:\program files\Exchsrvr\Mailroot\vsi 1\Badmail\003d23604090508200400000015E.Bad *NonameFL*
OSV...

-------------------------------------------------------

Det samme er sket her 2 viruser er gået i 3 af mine log filer.
Kan jeg bare slette disse ? Det skal siges at det ikke er de nyeste som Exchange 2000 serveren har lavet de er ca en uge gamle.

WORM Netsky.DAM
HTML ZEROLIN.A

eks:
x:\exchangeDATA\E0000584.log
OSV...
-----------------------------------------------------------

Norton corp ed har lige sove lidt i timen der. For den havde den nyeste opdatering.
Avatar billede boris Mester
18. oktober 2004 - 14:03 #1
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe:
Jeg ville prøve at rense med scanning panda www.antivirus.dk. Den har jeg tidl. brugt på en server. Man kan lukke for internettet mens den scanner.
Jeg har også haft held til at hjælpe Norton ved at knalde virus-processer ned med ctrl+alt+del og derefter forsøge igen. I et tilfælde holdt processen sig selv ved live i hukommelsen og i registreringsdatabasen og hindrede norton i at gøre noget.
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:07 #2
Det der ligger i bad mail må gerne slettes da det er noget exchange serveren selv har sorteret fra. Log filerne er jeg ikke helt sikre på du må slette men kunne ikke se hvorfor der skulle ske noget.
Avatar billede flexsu Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:13 #3
har scannet med panda og den var faktisk dårligere end trend.
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:31 #4
jeg tror at din eneste mulighed er at scanne i fejlsikret tilstand. prøv at hente AVG og scan med den; i fejlsikret. http://www.grisoft.com/us/us_index.php det er et gratis program :)
Avatar billede flexsu Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:34 #5
Nu er det en server. og vi har norton Corp 8.6 på den så nej skal ikke installere en freeware AVG virus scanner. .. Så godt er det program altså hellere ikke
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:22 #6
hvis du allerede har et virus program med licens, skal du da klart bruge det! AVG er kun godt i forhold til prisen ;)

kan du ikke fjerne virussen hvis du kører norton i fejlsikret? Ellers er der også den lidt mere besværlige mulighed, at du kan scanne harddisken på en anden pc.
Avatar billede flexsu Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:47 #7
bujakasjar
Nu gik mit spørsmål på:

Om man kan slette disse filer uden at der sker noget på exchange serveren. og ikke på hvordan man fjerner virus. det er ikke noget problem at fjerne virusen men det er et problem hvis jeg fjerne disse filer og server skal bruge dem.
Avatar billede boris Mester
19. oktober 2004 - 09:41 #8
Du kunne også starte med at omdøbe dem?