Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

uden www og dk i adressefelt

I adressefeltet kan man undlade at skrive www og dk hvis man derefter trykker Ctrl og Enter.
Hvad gør man f.eks. hvis det er en adresse der ender på com, org, net og andre landes endelser? Er der der en anden tastekombination?
Avatar billede levich Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:47 #1
Nej, men med en engelsk version af internet explorer giver tastekombinationen www og com.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:51 #2
Korrekt -  og der er ikke mulighed for at ændre det !
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:53 #3
du kan undlade www på de fleste sider normalt

i firefox kan du godt undlade www og dk, men så finder den først hit på google (typisk den rigtige side)
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:07 #4
levich
Så der findes altså ikke en bestemt tastekombination for hvert land?

morteeart
Jeg er ikke helt enig i at man kan undlade www på de fleste sider.
Avatar billede sharkman Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:09 #5
OG hvis du trykker på Alt+Enter skriver den www og .net
Avatar billede levich Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:12 #6
Nej, det er altid ctrl+enter.
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:13 #7
sharkman
Godt, nu begynder der måske at komme flere tastekomninationer?
Avatar billede sharkman Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:55 #8
Tja, det ved jeg såmænd ikke, om der gør. Jeg bruger det aldrig selv, da jeg anvender Avant browseren. Her er der mulighed for at indkode genveje til favoritsider, f. eks. skriver jeg blot gg i adressefeltet og trykker Enter, så går den til http://www.google.dk.
IE Explorer har lidt af det samme, prøv f. eks. at skrive msn i adressefeltet og tryk Ctrl+Enter
Avatar billede lx2ba Novice
18. oktober 2004 - 09:41 #9
Som Avant-bruger ("ovenpå" IE6da)vil jeg lige nævne, at dmi + ctrl+enter giver http://www.dmi.com/
Avatar billede alange Nybegynder
24. november 2005 - 18:40 #10
du kan ændre endelse sådan her..

1. Åben Registreringsdatabasen
2. find frem til nøglen HKEY_current_user\Software\Microsoft\Internet Explore\Toolbar
3. Højreklik på Toolbar
4. Vælg NY Key
5. Giv den nye nøgle navnet QuickComplete
6. Højreklik på den nye nøgle og vælg Ny - StringValue
7. Navngiv denne : QuickComplete
8. Dobbeltklik på den nye string og giv den følgende værdi: HTTP://www.%s.com
9. Luk Registreringsdatabasen

Bemærk at der både skal oprettes en Nøgle (Key) og en Streng (String) med samme navn