Avatar billede mr.gessle Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

nt 4 opgradering

Jeg står foran en opgradering af et netværk som er baseret på følgende:
En primær og en backup Domain Controller.
Den sekundære kører også Exchange 5.5 sp4.

Da jeg fremover også skal bruge exch 5.5 i et nyt 2003 domæne har jeg erfaret, at denne skal ligge på en win2000 server installation som member server, der kører mixed mode.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til selve opgraderingen.

Hvis jeg vælger at flytte mine mailboxes over på den nye mailserver - hvor lang tid vil en replikering af de offentlig mapper og konfiguration tage? Skal man satse på at restore en backup til den nye mailserver eller kan en replikering svare sig?

Udfases den gamle mailserver blot via en normal uninstall fra cd'en?

Når jeg har udfaset den gamle exch fra BDC'en og efter opgraderingen af PDC'en og BDC'en. Hvordan skaber jeg så forbindelse mellem mine AD brugere og de gamle exchange mailkonti? Skal der specielle værktøjer til eller er det umiddelbart muligt?

Jeg ser frem til nogle gode svar.
Avatar billede honne Praktikant
12. december 2004 - 23:46 #1
Har du fået lavet dette, da det er noget tid siden du har oprette dette spm ?
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
13. december 2004 - 17:25 #2
Ja - og jeg har løst opgaven siden