Avatar billede bruno Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:48 Der er 15 kommentarer

Animation i excel

Jeg skal lave en opgave hvorjeg skal bruge en animation af et tændingsanlæg. Har fundet en super god animation på http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm
Kan man importere denne animation i excel (office xp)

mvh bruno lind
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2004 - 21:47 #1
Der er tale om en flasdh, så det tror jeg næppe. Gebnerelt mener jeg ikke at Excel størrer animationer.
Avatar billede bak Seniormester
17. oktober 2004 - 21:47 #2
det burde du sagtens kunne.
Marker animationen
I browserens Rediger-menu vælger du kopier og sæt det så direkte ind i excel.
Det virker fint her :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 22:02 #3
Alternativt...

1. Åbn animationen alene i et browser vindue.
http://auto.howstuffworks.com/flash/ignition-system.swf

2. Trykke ALT + PrintScreen for at kopiere skærmbilledet til dit clipboard
3. Åbn MSPaint og indsæt billedet (eller et billedebehandlingsprogram af eget valg)
4. Brug 'crop' funktionen for at skære kanterne væk, gem som bmp fil.
5. Indsæt i Excel arket.

Vær dog opmærksom på at animationen formentlig er beskyttet af en eller anden form for copyright.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 22:05 #4
Prøvede lige Bak's metode...
Ser ud til at virke og den er nok lidt nemmere :-)
Avatar billede bak Seniormester
17. oktober 2004 - 22:05 #5
blackadder -> hvis du åbner dit link og vælger browserens Rediger/Kopier og sætter direkte ind i et excel-ark virker det så ikke for dig ?
Avatar billede bak Seniormester
17. oktober 2004 - 22:06 #6
:-)
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2004 - 22:43 #7
bak-> Jeg kan godt sætte den ind, men den er ikke animeret hos mig. Kræves der en særlig version af flash player? Jeg er nok lidt backlevel på det område :-)
Avatar billede bak Seniormester
17. oktober 2004 - 22:47 #8
Det aner jeg heller ikke jkrons. Jeg har bare installeret winXP sp2 og det ser ud til at virke helt automatisk :-)
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2004 - 22:48 #9
OK, så må jeg nok se at få opdateret min flash :-)
Avatar billede bruno Nybegynder
18. oktober 2004 - 06:56 #10
SUPER - bak!
Animationen virker helt perfekt i excel, men jeg har problemer placere animationen på regnearket. Har brug for at indsætte animationen i forhold til nogle beregninger der ligger på arket... Kan man ikke skubbe rundt med animationen?

mvh bruno
Avatar billede bak Seniormester
18. oktober 2004 - 23:16 #11
Ja, det kan man da sagtens.
Under menuen Vis / værktøjslinien vælger du kontrolelementer.
Her trykker du på den trekantede linial og markerer så tegningen.
Nu kan du flytte med den som det passer dig.
Avatar billede bruno Nybegynder
19. oktober 2004 - 07:13 #12
Du er bare skrap, Bak!

Mange tak for hjælpen

Dine point er velfortjent

hilsen bruno
Avatar billede bruno Nybegynder
19. oktober 2004 - 07:15 #13
BAk har du fået dine point?? jeg kan ikke umidlbart se om du har fået dem!
Avatar billede bak Seniormester
19. oktober 2004 - 22:05 #14
nix, kom du bare med dem :-)
Avatar billede bruno Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:37 #15
øhh hvordan tildeler man dig de point????