Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mine bookmarks er væk?!

Hey

Jeg kørte indtil for et styke tid siden med Mozilla, men da alle mine bookmarks pludselig forsvandt, og da jeg ikke kunne genetablere dem, hentede jeg Firefox.
Jeg har nu kørt med Firefox´en et stykke tid, men nu er det #"%#¤¤ sket igen - Alle mine bookmarks er væk fra "bookmarks toolbar"?!

Er der nogle der kender en løsning på mit problem?
Hvor gemmes bookmarks? - vil prøve at importere dem.

Venlig hilsen
Michael Boysen
Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:45 #1
Det er ikke kun i tool-baren de er væk. De er også forsvundet i side-baren.

/Michael
Avatar billede soreno Praktikant
17. oktober 2004 - 19:18 #2
Bookmarks gemmes i.
%USERPROFILE%\Application Data\Mozilla\...\bookmarks.html

Hvor "..." er din profil.
Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:36 #3
Jeps det har jeg fundet, men der er intet at importere udover Mozillas standard links.

/Michael
Avatar billede soreno Praktikant
17. oktober 2004 - 19:47 #4
Min firefox installation har lavet en backup fil "bookmarks.bak" - sådan en har du ikke ?

Jeg har aldrig selv været ude for at have mistet bookmarks.
Hvis jeg skulle miste dem, så henter jeg dem bare fra min backup... ;-)
Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:08 #5
Desværre.... Har søgt på min maskine efter bookmarks.bak, og den finder intet.

Situationen er for plat - Man har sgu´ samlet de links over lang tid :-(
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:13 #6
Hvis du kører XP, så prøv lige det her for at finde bookmarks.bak. Du skal kunne se skjulte filer og mapper for at finde den

Åbn en tilfældig mappe, klik på -> Funktioner-> Mappeindstillinger-> Vis.
Fjern flueben ved ->"Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved ->"Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Du skal også bruge den avancerede søgefunktion, efter skjulte filer og mapper.
Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:35 #7
Er testet men stadig ingen bookmarks.bak....

Vi er enige om at den burdeligge i mappen?:
C:\Documents and Settings\Michael  Boysen\Application Data\Mozilla\Profiles\Boysen\
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:53 #8
Jeps, prøv at kigge efter en der hedder asdb434.slt eller xxxx.slt Det KAN være den
Avatar billede boysen Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:05 #9
Det eneste sted jeg umiddelbart kan finde en .slt, er i den mappe hvori bl.a. bookmarks.html ligger:
C:\Documents and Settings\Michael  Boysen\Application Data\Mozilla\Profiles\Boysen\unphm9y6.slt

Og det kan jeg vel ikke rigtig bruge til noget?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. oktober 2004 - 00:22 #10
Hmm, ved det ikke, jeg har ikke Firefox installeret i øjeblikket. Jeg gætter på at du har tænkt på en systemgendannelse. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er meget at gøre, hvis du ikke kan finde bookmarks.bak. Du kan måske redde noget på denne måde http://www.mozilla.org/start/1.5/troubleshooting/#bookmarks-gone
Avatar billede boysen Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:29 #11
Det lader til at jeg må starte forfra igen igen....

Mozilla er jeg ganske godt tilfreds med, men ikke så tilfreds at jeg gider skulle rende og tage back-up af mine bookmarks - Det ender det sgu´ nok med et comeback til IE efter flere års fravær?!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:15 #12
Det er nok en ringe trøst for dig, men der flere andre end dig der har været ude for det. Du får lige et par links til backup af bookmarks, jeg har ikke prøvet dem. Den første er backup til bookmarks, den anden er til backup af profilen.

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=13

http://www.dslreports.com/r0/download/675114~cd64eea599cfacc6e8fc8031370950ae/FFprofilebackup.zip

Jeg droppede Firefox fornylig, fordi jeg syntes at der for mange småproblemer, der ikke er blevet lavet endnu. Da en extension fik lavet rigtig koks i min maskine, røg Firefox ud (bookmarks røg også):(, og nu bruger jeg Avant browser. Når Firefox engang er mere "færdig", henter jeg den nok igen
Avatar billede boysen Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:53 #13
Hey igen

Jeg forstår dig til fulde......
Nu er jeg igen forfaldet til at installere Firefox - Bl.a. med bookmark-saver-extension!
Desværre lader det til, at ver. 1.0 er langt ringere end min tidligere ver. 0.7.
I gennemsnit crasher browseren 2-3 gange om dagen, hvilket jeg ikke mindes at have oplevet tidliere, på trods af en ivrig browsertest for et par år tilbage.

Jeg er ved at være godt olm :-)

/Michael

Pointene er dine, men du skal afgive et svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:21 #14
Det kan jeg da godt forstå at du er. Vi må bare håbe på, at de får styr på de probs, på et tidspunkt
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 18:58 #15
Tak for point :)