Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Se film på tv med radeon 9600

Jeg har netop opdateret driveren til mit radeon 9600 series grafikkort. Førhen kunne jeg godt finde ud af at se film fra computeren på mit tv. Men efter jeg opdaterede driveren, er der blevet ændret drastisk i menuerne, og jeg kan ikke få signal på tv'et. Jeg bruger win xp
Avatar billede magg Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:30 #1
Bare prøv at kigge bedre efter :) det kan være du har overset det...
ellers så prøv at se om dit stik sidder rigtigt i og hvis du hat et stik som mig med "input" "output" skal du huske det skal stå til input i tv'et :)
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:43 #2
Der er stor forskel på kontrollen i driver 4.10 og 4.9. Driver 4.10 kræver installation af microsoft net framework. Har du den? Jeg foretrækker selv det gamle control panel.
Du kan hente 4.9 her http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-051-040825a-017633c.exe
Måske virker det bedre.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:46 #3
Forresten...... Brugte du ATI's driver removal utility da du opdaterede driveren. Ellers kan der gå kage i den.
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:48 #4
Nej, jeg fjernede ikke noget inden jeg opdaterede...hvad gør jeg så nu?
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:49 #5
kan jeg da bruge  http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-051-040825a-017633c.exe    til noget, som jeg lige har hentet?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:55 #6
Mit forslag er:
1.Download den driver du foretrækker til en placering der er let at finde f.eks på skrivebordet.
2. Hent følgende program fra ATI: http://www2.ati.com/drivers/cat-uninstaller.exe
3. Kør programmet. Det fjerner enhver ATI-software installation.
4. Installer den ønskede driver.
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:13 #7
Nu kan jeg genkende menuerne, men der sker bare ikke noget når jeg slåt over til tv'et.
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:17 #8
Jeg plejer at kunne se skrivebordet, så snart computeren er tændt.
Avatar billede wickedd Juniormester
17. oktober 2004 - 18:18 #9
Brug istedet Omega driverne, så slipper du for at installere CCC og .NET
www.omegadrivers.net
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:19 #10
hvad er ccc og .net?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:12 #11
Han mener Catalyst Control Center og Microsoft Net Framework.
Avatar billede louis4 Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:24 #12
Jeg kan ikke lige finde ud af at finde den rigtige driver inde på omegadrivers.net, så hjælp! Og hvis jeg finder den, skal den så bare installeres oveni.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:27 #13
Radeon 9600 kort havde problemer med TV-out i starten, men det skulle være løst i Catalyst 4.1 og senere versioner. Hvilken driver brugte du før (den der virkede)?

Er XP opdateret?

Den driver wickedd henviser til kan hentes her:
http://blaze.ausgamers.com/utopiatech/downloads/rad_w2kxp_omega_2590_7z.exe
Du bruger bare cat-uninstaller igen for at fjerne ATI's driver.

Håber omegadriveren kan løse problemet.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:08 #14
TV-out afhænger også XP-systemfiler.

Disse kan kontrolleres ved:

Afinstaller driveren (igen).
Læg XP-cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow

Vigtige systemfiler systemfiler checkes / repareres.

Genstart og installer driveren.
Avatar billede louis4 Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:56 #15
Så har jeg kørt checket af systemfiler, og installeret 4,9 igen...men uden resultat. Jeg kan stadig ikke få billede frem, som jeg ku tidligere.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:24 #16
Hvad hedder dit grafikkort helt nøjagtigt? Der kan være produktspecifik hjælp at hente.
Hvad står der i Enhedshåndteringen under skærmkort og skærme?
Avatar billede louis4 Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:59 #17
Under skærme står der plug and play
Under skærmkort står der sapphire radeon 6900 pro atlantis(omega 2,5,90) og et andet skærmkort: radeon 6900 pro atlantis - secondary
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:27 #18
Microsoft har skrevet følgende om problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811777
Er det noget du kan bruge til noget?
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 19:51 #19
Du har vel DEAKTIVERET overlays i din afspiller .. ?
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 19:54 #20
Avatar billede louis4 Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:52 #21
måske er det det...men jeg kan ikke finde en sådan indstilling under overlay på min skærmkortdriver. under enhedshåndtering påstår den at driverversionen på mit skærmkort er: 6.14.10.6476. hvordan finder jeg den funktion du omtaler wickedd
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:22 #22
Har du installeret Service Pack 2? Den fejl jeg henviste til før er rettet i SP2.
Avatar billede louis4 Nybegynder
03. november 2004 - 22:12 #23
Jeg troede jeg havde servicepack 2, det viste sig så at det havde jeg ikke. Men servicepack 2 er nu installeret uden det hjalp på problemet med 2 skærme. Nogen der har ideer til, hvad der så kan være galt?
Avatar billede louis4 Nybegynder
06. november 2004 - 15:58 #24
ikke nogen med brilliante ideer???