Avatar billede kryger7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

løbende stavekontrol i word2003

Jeg har netop installeret office2003, og jeg savner stave-/grammatikkontrollen i word. Jeg har set på tidligere svar her på sitet, og har derfor prøvet at hhv. fjerne/tilføje markeringen i boksen 'løbende stavekontrol' uden held.

Jeg har også prøvet at fjerne/tilføje markeringen i boksen 'løbende stavekontrol' i skabelonen 'normal' også uden held.

Jeg er også sikker på at jeg har installeret stavekontrol da jeg valgte både dansk, engelsk og tysk manuelt under installationen.

Altså: Det jeg er ude efter er et godt råd til hvordan jeg aktiverer den løbende stavekontrol så der kommer røde og grønne bølgestreger ved fejl mens jeg skriver.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:19 #1
Prøv at gå ind under funktioner - indstillinger - rediger - hold styr på formateringen samt marker uoverensstemmelser i formateringen.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:33 #2
Nix - ingen ændring. Virker stadig ikke.

Når jeg prøver at klikke på stavekontrol, kommer der en dialogboks hvor der står 'Stave- og grammatikkontrollen blev fuldført. Tekst formateret som (ingen korrektur) blev ignoreret.' Jeg har dog ikke formateret nogen tekst som 'ingen korrektur'.

Hvad kan jeg så prøve?
Avatar billede kryger7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:34 #3
PS. Jeg prøvede at klikke på stavekontrol for at være sikker på at der faktisk bliver foretaget en stavekontrol - for der kommer som sagt ingen rød bølgestreg over de forkerte ord automatisk.
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2004 - 12:51 #4
Hvis Stavekontrollen fuldføres uden problemer (altså ikke finder fejl), og der ikke sættes røde streger, på trods af at der rent faktisk ER fejl i teksten, kan det skyldes at det sprog, du laver stavekontrol på, ikke er installeret korrekt.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:57 #5
Hvordan kan jeg kontrollere om det er installeret korrekt?
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2004 - 13:33 #6
Prøv at afinstallere stavekontrollen og installere den igen.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:47 #7
Nu har jeg fundet ud af hvor fejlen ligger: Funktioner --> sprog --> angiv sprog --> der er markering i "kontroller ikke stavning eller grammatik".

Nu kan jeg selvfølgelig ændre det manuelt hver gang jeg åbner Word, men det gider jeg ikke. Kan man ikke lave den ændring i dokumentskabelonen eller noget i den retning? Hvordan gør man det?
Avatar billede jkrons Professor
19. oktober 2004 - 00:07 #8
Fjern fluebenet og tryk på knappen Standard.
Avatar billede kryger7 Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:45 #9
Ja så enkelt er det. Tak for hjælpen. Hvordan giver jeg dig points eller karma eller hvad det nu er, jkrons?
Avatar billede jkrons Professor
19. oktober 2004 - 19:11 #10
Accepter mit svar, så får jeg point :-)