Avatar billede linform Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:42 Der er 7 kommentarer

Print Server kan ikke findes efter installation af SP2

Forbindelse til printer (via printserver) kan ikke etableres nu efter installation af SP2.

Jeg har prøvet en afinstallation af SP2 - hvorefter forbindelsen til printer igen bliver OK. Efter yderligere at have afinstalleret Norman antivirus+firewall og lavet en ny-installation af SP2, er problemet igen det samme.

En anden PC'er på nettet med SP2 installeret har ikke problemer med at finde printserveren.
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2004 - 11:35 #1
Hvad printserver er det ?
Avatar billede linform Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:10 #2
En N6125 (Som en HP)
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2004 - 12:13 #3
Jeg kører Windows XP home med SP2 på 8 maskiner som sagtens kan finde printeren hvor der sidder en HP printserver på !

Prøv at tilføj printeren igen evt. på en ny port !
Avatar billede linform Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:27 #4
Det er prøvet flere gange. Det er her problemet ses tydeligt. Under forsøg på installation af printer eller port - kan printserver ikke findes !
Hvad kan SP2 lave af unoder ?
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2004 - 13:32 #5
Kan du tilgaa printserveren paa IPadressen ???

Jeg kender ikke lige den printserver du referere til, men normalt har de et administrationsinterface til at skifte IP adresser og lign., hvis du heller ikke kan tilgaa dette, vil jeg proeve at deaktivere SP2 firewall, men det skulle ikke vaere dette !

SP2 kan lave mange unoder, men hvis du ellers ikke har problemer vil jeg ikke begynde at fjerne den !

Undskylder lige for de manglende Danske bogstaver, men sidder i Estland uden adgang til min egen laptop lige nu !
Avatar billede linform Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:15 #6
OK - jeg vil prøve om det kan lade sig gøre at installere printserveren med en standard TCP/IP-port istedet for Network Print Port
Avatar billede linform Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:18 #7
OK. Jeg vil prøve at installere som standard TCP/IP port istedet fo som Network print Port - (i morgen )
Tak for nu