Avatar billede koden Novice
16. oktober 2004 - 20:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Bedste HD lige nu. Nogen link til tests?

Jeg skal ud og inv. i en større HD (ca.120GB)
Den skal være lydløs.
Har I nogle link til test eller råd om hvad der er bedst/rører sig nu?
Jeg har en ældre compaq 1 Ghz pc.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2004 - 20:43 #1
Kik på http://www.tomshardware.com/storage/ de har mange tests. den sidste du de testede var dog 400Gb med SATA, det passer nok ikke lige i din maskine...
Avatar billede espersen Novice
16. oktober 2004 - 21:10 #2
den skal jo også passe til maskinen (dvs. alm. IDE-drev)

fx:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18957 (denne har jeg selv)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22291
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2004 - 21:46 #3
Har næsten den samme som espersen - dog i versionen med 2 MB cache - men vælg den med 8, den har kanon ydelse og er meget støjsvag.
Avatar billede drot_bigear Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:58 #4
jeg har den seagate som espersen linker til.. Den er guld værd. :)
Avatar billede zrednaz Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:35 #5
Køb for guds skyld Seagate-disken og ikke Maxtoren. Der er en meget bemærkelsesværdig støjmæssig forskel mellem dem. Jeg har også personligt Seagaten, bare i 200GB-udgaven.
Avatar billede koden Novice
18. oktober 2004 - 14:09 #6
tak for råd. har lidt dårlig erfaring med maxtor, og det modsatte med seagate. Så det bliver seagate.
Avatar billede espersen Novice
18. oktober 2004 - 15:34 #7
diskene er ret ens ; men Maxtor har jeg set dårlige kommentarer om (men har ikke selv oplevet dette - eller på 5-10 maskiner jeg har rodet med i det seneste års tid, som har haft Maxtor).
Avatar billede koden Novice
23. oktober 2004 - 19:48 #8
Er der begrænsninger på hvor store diske gamle pc'ere kan se???
Altså uden at den begrænsning kan omgås??
Avatar billede koden Novice
23. oktober 2004 - 20:08 #9
Hvad er s-ata og bare ata.
Går ud fra at min gamle compaq 5130 kører ata.
Det er den jeg vil proppe disken i.
Overvejer at købe den som 160 Gb. Stadig seagate barracuda 7200.7
Avatar billede zrednaz Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:09 #10
>Går ud fra at min gamle compaq 5130 kører ata.
Det gør den højst sandsynligt. SATA er vist ikke sååååå udbredt endnu.

Computeren kan nok godt klare en 160 GB disk, men vær opmærksom på at Windows XP uden Service Pack 1 IKKE understøtter diske over ca. 130 GB.
Avatar billede koden Novice
09. november 2004 - 10:19 #11
send svar dem der føler for point :-)
Avatar billede espersen Novice
09. november 2004 - 11:37 #12
;o)
Avatar billede koden Novice
02. december 2004 - 10:53 #13
Når jeg på edbpriser søger på seagate, så kommer der flere diske frem som kan det samme. men priser er forskellige.
F.eks. ved valg af 160 GB
Er der forskel på dem eller hvad?
Avatar billede espersen Novice
02. december 2004 - 15:57 #14
tag en af dem der er foreslået - så går du ikke helt galt i byen. Vær sikker på at der er 8 mb buffer (giver som sagt god extra perdormance)
Avatar billede wickedd Juniormester
02. december 2004 - 15:58 #15
Hold dig fra maxtor, sidste gang jeg køber sådan en gang bras.
Avatar billede zrednaz Nybegynder
02. december 2004 - 19:36 #16
>tag en af dem der er foreslået - så går du ikke helt galt i byen.

Det passer jo ikke... Nogle gange ser man jo ligefrem Maxtor-diske under 'mest populære'. Jeg kom til at købe en 'populær' Maxtor-disk, og den viste sig at have en elendig søgetid, og desuden larmede den. Og ja, jeg skulle selvfølgelig have været opmærksom på søgetiden på forhånd, men det viser bare, at de mest populære ikke altid kan regnes med.
Avatar billede koden Novice
02. december 2004 - 20:30 #17
Maxtor er for mig yt...Har hørt for meget dårligt om dem...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2004 - 08:11 #18
Køb Maxtor - det er det eneste der holder i længden.
Avatar billede koden Novice
30. december 2004 - 22:04 #19
Oky John...maxtor holder længere???
Når det kommer fra dig, må der jo være noget om det???
Men hvorfor det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2004 - 22:12 #20
Erfaring :)