Avatar billede hoejgaard Juniormester
16. oktober 2004 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiere database i phpmyadmin

Hej.
Jeg skal have kopieret en database fra et webhotel til et andet. Hvordan gør jeg nemmest det ??
Avatar billede hoejgaard Juniormester
16. oktober 2004 - 15:42 #1
Altså i phpmyadmin !
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:55 #2
du vælger den DB du vil kopiere også trykker du Export også udfør så har du en lang kode med alle tabelnernes struktur og deres data så på det andet webhotel logger på du self, også opretter DB navn som den nu skal have også klikker du på sql også sætter du al den kode du fik lige før ind.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:55 #3
det er stort set det samme med alle phpmyadmin's men kan afvige lidt hvor du finder dem henne.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
16. oktober 2004 - 19:52 #4
ok prøver det lige :-)
Avatar billede sukos Juniormester
16. oktober 2004 - 19:56 #5
Du kan også vælge "send" for at downloade en fil, som du kan lave et dump med i et textarea
Avatar billede hoejgaard Juniormester
16. oktober 2004 - 20:05 #6
Hvad skal jeg gøre der hvor alle tabellerne står listet. ?? Der er nogle check bokse, skal jeg krydse af i nogle af dem eller bare sige ja til vis dump af database eller hvad. Eller skal det være "send" der skal markeres ??
Avatar billede kasperbc Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:08 #7
i sql instilinger skal du tage:
----------------------------------------------------
Struktur:
  Tilføj 'DROP TABLE'
  Tilføj AUTO_INCREMENT værdi
  Brug 'backquotes' på tabellers og felters navne
------------------------------------------------------
Data:
  Lav komplette inserts
  Udvidede inserts
  Brug forsinkede indsættelser
------------------------------------------------------
i Eksport vælger du sql.
i Komprimering vælger du zippe

Håber det var nok forklæring