Avatar billede cdygaard Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:54 Der er 13 kommentarer

Line out virker ikke

Jeg har lige flyttet min computer over i et andet kabinet, og nu virker bundkortets line-out ikke, men line-out i fronten virker. Hvad kan der være galt?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:05 #1
Har du ikke monteret frontpanelets kabel til bundkortet?
Avatar billede cdygaard Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:08 #2
Jo
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:12 #3
Så virker det også, bare ikke på begge stik samtidigt. Hvis du fjerner kablet til frontpanelet virker stikket på bagsiden garanteret igen.
Avatar billede cdygaard Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:14 #4
Det virkede heller ikke da jeg ikke havde sat kablet fra frontpanelet til.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:18 #5
OK så er det en anden sag. Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede cdygaard Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:19 #6
ECS K7SOM+
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:33 #7
Har lige checket din manual men fandt ikke noget. Leder videre.....
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:56 #8
Har du prøvet at geninstallere driveren til lyd-chippen. Se i Enhedshåndtering, hvad lydchippen hedder. Hedder den C-Media 9738 kan du finde driveren her:
http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/9738xp028.zip - driver til XP
Eller hedder den SIS 7012 skal du vælge denne driver:
http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/7012me2k102.zip - driver til XP, Win 98 mm.
Avatar billede cdygaard Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:39 #9
Windows mente ikke at den skulle være bedre, og ville ikke installere den.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:51 #10
ECS skriver på deres hjemmeside, at begge stik ikke kan virke samtidig, medmindre man kortslutter nogle PIN's bå bundkortet. Så når stikket i frontpanelet virker, kan det se ud som om BIOS skal reset'es for at stikket på bagsiden kan virke igen. Men så skal du først fjerne lyd-kablet fra bundkortet til frontpanelet. Eller leve med at stikket i frontpanelet virker. ;)
Avatar billede cdygaard Nybegynder
22. oktober 2004 - 07:29 #11
Hvilke pins skal jeg kortslutte? CMOS? Hvad gør jeg helt præcist?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 16:20 #12
Hvis du vil have lyd på bagsiden i stedet for i frontpanelet vil jeg foreslå:
hiv strømstikket ud, fjern kablet fra bundkortet til frontpanelet, flyt jumperen på JP1 så pin 1 og 2 dækkes i et par sekunder. Flyt jumperen tilbage igen. Derved resettes CMOS til default-værdier.
Eller du kan sætte jumpere på pin 5-6 og 9-10 på audio-stikket på bundkortet. Derved sendes signalet videre til bagsidestikket. Se manualen under Front Panel Header for at finde de rigtige pins.
Hvis du vil have lyd BÅDE i frontpanelet og på bagsiden skal de nævnte pins forbindes så stikket fra frontpanelet kan monteres ovenpå.
Avatar billede cdygaard Nybegynder
24. oktober 2004 - 13:59 #13
Jeg prøver det lige her på tirsdag.