Avatar billede -zonic- Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ny i java

Hej..

Jeg ved ca. så meget her om java & javascript.:

Dvs. ikke meget :-(

Jeg ved at man kan lave alle mulige fede funktioner med disse sprog i forbindelse med hjemmesider, som jeg laver meget, jeg kan dog kun finde ud af html og php :-(

Er der nogen her der kan fortælle mig hvordan jeg hurtigst og nemmest bliver en ørn til javascript, og evt hvilke bøger eller guides jeg skal købe for at komme igennem det basale og derefter det mere avancerede ?!

På forhånd tak :-)
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:09 #1
Lån nogle bøger på bibloteket.

Læs nogle forskellige guides rundt omkring på nettet.
(www.webcafe.dk) feks. eller søg efter "JAVA tutorials" på www.google.dk

google er din ven -)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:18 #3
okay... takker :)

Men vil I mene, at jeg bare vha. guides kan forstå og opbygge grundlæggende scripts selv, uden at skulle ud og investere i en "bibel" ?
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2004 - 17:23 #4
-- en bibel er en god ting, men de ovennævnte referencer kan bringe dig langt, specielt hvis du prøver en hel masse ting !-)
Avatar billede riversen Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:25 #5
java har intet med javascript at gøre... bare så du ved det. Det er vidt forskellige sprog.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:29 #6
det ved jeg godt... det er også, til at starte med, at jeg vil bruge javascript...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:29 #7
roenving smider du lige et svar ? :)
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2004 - 17:30 #8
Okay '-)
Avatar billede roenving Novice
18. oktober 2004 - 02:13 #9
-- og tak for point ;~}