Avatar billede tobiaseld Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:57 Der er 4 kommentarer

Sort skærm på mit TV når jeg afspiller film!

Når jeg vil se film på TV'et via TV-out møder jeg et problem. Jeg kan se skrivebordet etc. i farver på TV'et, men filmen er bare et sort/lilla felt på tv'et, både i alm. og i maksimeret tilstand.
Jeg har et ATI Radeon 9600 XT, og det har med mit tidligere gfx-kort (nvidia) fungeret fint, så det er ikke TV'et.
Er forbundet til TV'et via scart og det ikke-gule kabel.
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:10 #1
Enten skal du installere en nyere driver. Så kan du se det på både pc og fjernsyn samtidig. Du kan derudover også vælge at film skal køres i fuld skærm på tv'et så du kan bruge pc'en til andet imens (evt læse mails...)

Hvis du vil beholde nuværende driver skal du vælge at fjernsynet skal være primary skærm. Så vil du kunne se filmen på fjernsynet, men vil ikke kunne se det på pc'en. Så husk at ændre tilbage når du har set filmen :)
Avatar billede c-holst Novice
16. oktober 2004 - 13:56 #2
Har ikke så meget forstand på de kort, men jeg har kigget lidt rundtog fundet lidt inspiration til dig.
Jeg ved dog, at det ikke er alle ati kort der kan den sag

Har du prøvet med at oprette (hot-key)?
Hot-key hjælper dig med at tænd og slukke for dit TV eller skifte mellem skærm og TV.

1. Højreklip på skrivebordet og vælg ”egenskaber”.

2. Vælg fanebladet ”indstillinger” og vælg derefter "avanceret" .

3. Herfra kan det være forskelligt fra grafikkort til grafikkort hvad man skal vælge (dette bør fremgå af manualen til grafikkortet). Typisk skal man vælge fanebladet ”Display” og herfra er det muligt at vælge at slå PC’ens billede over til TV. Når man slår billedet over på TV skal man bekræfte valget, og sker det ikke inden 15 sekunder, slår billedet tilbage til PC monitoren.

Bemærk: For nogle grafikkort, vil billedet fra monitoren slå fra, når man slår billedet over på TV. Derved kan man kun bekræfte valget til at beholde billedet på TV, ved at kunne se TV billedet.

Tip: Understøtter dit grafikkort ikke visning af billede på TV og PC monitor samtidig, anbefales det at man slår hot-key switching til. Hot-key switching gør det muligt at skifte billedet mellem PC monitor og TV med en tastekombination. Hot-key switching kan typisk opsættes samme sted, hvor man kan slå billedet over til TV, men bør fremgå af manualen til grafikkortet. Understøtter dit grafikkort ikke hot-key switching kan du finde hjælp under ”Jeg kan ikke skifte mellem TV og PC skærm med hot-key?”.

-----------------------------------------------------------
Højreklik på dit skrivebord -> egenskaber.
Settings->advanced.
Klik på fanbladet "Overlay" og hak af i "Theater mode"
Så skulle det spille.....
Avatar billede c-holst Novice
16. oktober 2004 - 13:57 #3
har du evt multimediacenter fra ati
her er en manual http://ati.com/support/manualpdf/index.html
og faq http://ati.com/support/faq/pc2tv.html om emnet

kom med lidt respons, så må vi kigge på det.

rod gerne lidt med de overlay indstillinger
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:39 #4
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten