Avatar billede rodding Juniormester
15. oktober 2004 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Undgå at ændre aktiv doc. når man vælger gem som

Hvis man står i et document ved navn "Mindoc"
og vælger "Gem som" og gemmer documentet som "Dindoc" så ændres den aktive dokument på skærmen til at være "Dindoc.

Kan man lave en macro der siger Gem som og en fast filnavn, men så at det stadig er den første (Mindoc) der er det aktive dokument.
Avatar billede japping Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:03 #1
Ja, det ser sådan ud og er bare en macro jeg har optaget:

Sub test2()
    ActiveDocument.SaveAs FileName:="test3.doc", FileFormat:=wdFormatDocument, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False
    RecentFiles(2).Open
    Windows("test3").Activate
    ActiveWindow.Close
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:24 #2
Sub MakroGem()

navn = ActiveDocument.Name
ActiveDocument.SaveAs FileName:="DinDoc.doc"
Application.Documents.Open navn
Documents(navn).Activate

End Sub
Avatar billede rodding Juniormester
21. oktober 2004 - 10:39 #3
Tak for det.