Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min comp kan ikke starte første gang

Hej eksperter...

Jeg har lige fået ny comp, den er fin, men har bare det problem, at den ikke kan starte hvis man tænder den. Man skal altid holde startknappen i bund så den slukker igen og derefter tænde den. Hvordan kan det være. Det er ikke fordi det en stor belastning, men det kunne være rart hvis det blev løst.

på forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:51 #1
prøv at gå ind i bios og brug Load Default eller Load Optimized.

Prøv at gennemgå din bios for at se om der skulle være et punkt der løser problemet.

Du kommer ind i bios ved at trykke Ctrl+Alt+Delete.

Læs også manualen, hvis du har fået en.
Avatar billede boocken Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:22 #2
sker der overhovedet ikke noget når du starter den op?
- har du selv bygget computeren (installeret hardwaren)  ?

jeg har selv bygget min egen com. Der havde jeg Det samme problem med at der ikke skete noget når jeg havde started den, og måtte så slukke og prøve igen - ofte mange gange
- jeg tog delene fra hinanden, og samlede den igen. Nu starter den op.
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:55 #3
retaxes....kan du ikke lige omformulere det, er ikke så meget inde i sådan noget!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:00 #4
lidt svært at definere, men som punkt 1:
Har du i bios "Load Default" eller "Load Optimized" - ved at gøre det vil bios indstille værdierne så de passer til hardwaren.
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
17. november 2004 - 07:23 #5
boocken smid lige et svar
Avatar billede boocken Nybegynder
18. november 2004 - 17:05 #6
værsgo´ da