Avatar billede nico2814 Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:22 Der er 6 kommentarer

Langsom papirkurv

Hey eksperter ;)

Hver gang jeg tømmer min papirkurv ved at højre klikke og sige "Tøm papirkurv" går der en del tid før den er færdig, selv med helt små tekstfiler! Den står bare med et stort timeglas..
Men hvis jeg derimod tømmer papirkurven ved at dobbeltklikke og så siger tøm papirkurven, gør den det med det samme!

Ikke noget vildt stort problem, men lidt irriterende da jeg normalt bruger højre klik når jeg skal tømme papirkurven :)

Håber i har en løsning :)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2004 - 13:28 #1
Har du Norton installeret og den er en del af din papirkurv ?
H-klik på papirkurv og se om der står Norton nogle steder.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:02 #2
har Norton installeret, men der står ikke noget når jeg højre klikker på papirkurven :/
Avatar billede nico2814 Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:11 #3
Ingen andre der har nogle ideer? :)
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2004 - 11:34 #4
Næ, men min papirkurv er også langsommere på den måde, bruger det dog aldrig, da jeg altid vil se hvad det egentlig er jeg sletter ( dobbelt check) ;)
Avatar billede nico2814 Nybegynder
16. oktober 2004 - 13:16 #5
Hehe, kan jeg godt forstå :) Er heller ikke et stort problem, min papirkurv har bare aldrig gjordt det før, så er på bar bund med hvorfor den pludselig vil være langsom :)
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2004 - 16:56 #6
Måske skulle du prøve dette og se om ikke det hjælper lidt på hurtigheden.
Du kender/bruger det måske allerede, men skriver det alligevel ;)
Diskoprydning:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning.

2. Vælg det drev der skal ryddes op på og tryk Ok. Nu beregner Windows, hvor meget plads der kan frigøres.

3. Så kan der vælges på hvad der skal fjernes, - Windows har valgt nogle på forhånd og der kan frit foretages til eller fravalg. Alt kan slettes uden problemer. - Tryk Ok.

4. Bekræft med Ja. Der udføres herefter oprydning, ud fra de principper der blev valgt.

5. Programmet lukker selv og der kan nu arbejdes med en kvikkere computer med mere plads på harddisken.

Diskdefragmentering:

1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.

2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.

3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.

4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.