Avatar billede foxwell Nybegynder
13. oktober 2004 - 18:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

smelte 2 databaser sammen

Hej Eksperter,

jeg har lavet en kopi af en database (*ikke* en replica), og der er efterfølgende blevet tastet forskellige data ind i hver version (vi var 2 der skulle taste data ind). Jeg har ikke bygget databasen selv, og forstår ikke helt dens opbygning, men der er i hvert fald en masse relationer ;-)

jeg vil nu gerne have al dataen fra DB2 ind i DB1, så jeg har én database med al dataen i, men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal gøre det.

nogen forslag?

jeg ved ikke om det er muligt at eksportere databasens struktur så det er nemmere for jer at forstå dens opbygning...

mit problem er at dataen er så spredt pga. relationerne at jeg ikke kan få eksporteret dem som et samlet sæt, og derefter importeret i den første database...

Håber der er nogen der kan hjælpe =)

På forhånd tak,
Foxwell
Avatar billede japping Nybegynder
14. oktober 2004 - 07:56 #1
Tabellerne som data er indtastet i må være ens, da du har kopieret databasen. Ud fra dette vil jeg kunne lægge data fra den ene database over i den anden.

Hvis du er interesseret kan vende tilbage.
Avatar billede foxwell Nybegynder
14. oktober 2004 - 09:34 #2
Hej japping,
det ville være cool hvis du gad at kigge på det, har du en email jeg kan sende databaserne til? de fylder ikke så meget...

//foxwell
Avatar billede japping Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:23 #3
Hej Foxwell !

Jeg vil foretrække at du lægger din e-mail, så vil jeg sende dig min e-mail adresse i aften.
Avatar billede king_toga Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:44 #4
Hej Jer!

Jeg samme problem, ville gerne lave en automatiseret løsning via VB.NET. Jeg vil gerne se en evt. løsning her på Eksperten.

Henrik Mortensen
Avatar billede japping Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:49 #5
Hej king toga !

Som du kan se af www.jp-engineering.dk arbejder jeg som konsulent og vil gerne hjælpe foxwell med opgaven gratis.
Hvis du vil have fat i min automatiserede VBA-løsning er den ikke gratis. Jeg har bla. solgt den til Novo og kan derfor ikke forære den væk.
Avatar billede japping Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:23 #6
foxwell,

Jeg mangler din e-mail adresse ....
Avatar billede king_toga Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:47 #7
Bare i orden. Har lige bikset noget sammen. Det var enkelt nok.
Henrik Mortensen
Avatar billede foxwell Nybegynder
17. oktober 2004 - 01:01 #8
Hej Japping,

undskyld forsinket svar, vi havde desværre ikke tid nok den morgen da det hastede en smule, så vi blev nødt til at taste det hele over i DB1 i hånden(!)... det stank, men der var ikke rigtigt andet for =)

Tusind tak for tilbuddet om hjælp, kast et svar så skal du få points for god vilje!

mvh - Foxwell
Avatar billede japping Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:39 #9
Hermed svar.