Avatar billede torbengb Nybegynder
07. marts 2001 - 17:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag blæser

Jeg har en Piii/667 som jeg gerne vil sætte en støjsvag blæser på. P.t. sidder der en 40x10mm blæser (fabrimksmonteret).

Når jeg vil have en blæser, jeg ikke kan høre, og er ligeglad med ydelse(går ikke op i overclocking), hvilken blæser kan I så anbefale, og hvor kan jeg købe den?

mvh torbengb
Avatar billede asmodeus Nybegynder
07. marts 2001 - 17:17 #1
En Goldenorb koster 170 kr og larmer 29 dB - det er mindre end din nuværende.
Alternativt en Cromoorb som koster mellem 300-500 kr - larmer mellem 15-20 dB - tæt på ingenting!

Men er du sikker på at det er CPU blæseren og ikke dit kabinets blæser som larmer eller måske harddisken!???

mvh/
Asmodeus
Avatar billede torbengb Nybegynder
07. marts 2001 - 17:21 #2
Den nuværende blæser kører slet ikke, selv om elementet er varmt. Jeg kan ikke måle temperaturen, men tror blæseren er defekt. Det er helt sikkert ikke PSU eller diske, det ved jeg.
Avatar billede ricky Nybegynder
07. marts 2001 - 17:31 #3
du skal helt klart købe en Molex Radial Fin - den siger nemlig ikke noget i forhold til Golden Orb, ca. 23db = du kan ikke høre den for strømforsyningen.
kr. 325,- men den er pengene værd!
http://www.morgen.dk/Silent.htm
p.s. men lad være med at \'falde\' for deres silent drive - det er den værste gang pladder!
Avatar billede krusell Nybegynder
07. marts 2001 - 19:54 #4
Hhm en \"orb\" larmer nu en del.
Du skal absolut gå efter en speciel silent køler (som det link ricky har givet)
Andre steder de har nogle kanon gode og stille kølere er www.studiedata.dk
Avatar billede torbengb Nybegynder
08. marts 2001 - 15:03 #5
Tak for Jeres kommentarer.
Tænk lige på at min strømforsyning heller ikke høres - jeg har faktisk en *meget* stille pc og vil helst blive ved med at have det.