Avatar billede rever Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:35 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Pysbnc virker ikke

Dav
Jeg har gang i BNCen eller det vil jeg :)
Men jeg er stødt på en del problemer! jeg har oprettet en bruger der hedder ReVeR og et pass!
Når jeg starter ./pysbnc så virker det fint nok, den starter ihvertfald. men når jeg prøver på mIRC + NNscript så skriver den connecting ip:port
og så disconnecter den bare lige med det samme?
Hvad kan der være galt ???

/ReVeR
Avatar billede rever Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:36 #1
Nåh jo skriv endelig jeg kan komme med mere info hvis der er noget jeg har glemt :) Bare skriv vil have den op at køre :)
Avatar billede zkn Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:04 #2
Har du sat ident til det samme som dig brugernavn?

Hvordan connecter du? Localhost? Hvid du connecter gennem din eksterne ip gennem en router så husk at forwarde porten.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
14. oktober 2004 - 14:29 #3
Den foerste gang du connecter skal du connecte med en bruger og vaelge et bruger navn, derefter skal du tilfoeje en server med /quote addserver irc.quakenet.org hvis det f.eks. er quakenet
Avatar billede mnv_dk Praktikant
14. oktober 2004 - 14:29 #4
Som et svar :)
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:25 #5
Jeg har tilføjet min server, som er ip port 1337 :)
Men jeg kan da lige prøve én gang mere!
Men når jeg kører via. router skal jeg så connecte via. min interne ip, eller public ip ?
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:36 #6
Kan bare ikke få det til at virke
Den skriver bare lige connecting ip (1337)
Disconnected
og så kører den ellers derud af, porten på routeren er forwarded.
Jeg kan sq ikke få den til at køre :(
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 11:53 #7
Det er fordi at din kode ikke er genkendt, foerste gang du connector, skal du vaelge en kode, den foerste bruger der connector, er admin paa BNC serveren, den kode skal du bruge frem over, proev at slette din bruger fil, og genstart psybnc, og proev igen
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:07 #8
Hvis jeg ikke indtaster kode sker der det samme...
min psybnc.conf ->
PSYBNC.SYSTEM.PORT1=1337
PSYBNC.SYSTEM.ME=ReVeR
PSYBNC.SYSTEM.HOST1=min public ip!
PSYBNC.HOSTALLOWS.ENTRY0= *;*
###USER SETTINGS###
USER1.USER.LOGIN=ReVeR
USER1.USER.NICK=ReVeR
USER1.USER.USER=ReVeR
USER1.USER.PASS=mitpassword
USER1.USER.RIGHTS=1
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 17:04 #9
Ja, min dit passweord er typisk krypteret i den fil, saa sluk psybnc, slet filen start den igen og connect som den allerfoerste
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:53 #10
Nå jeg er inde!!! Men den skriver Wrong Password !!!!!!! Hvad gør jeg dog ?
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 18:25 #11
Det som jeg har beskrevet, for hvis den siger wrong passwrod bliver du smidt af, det du bliver noedt til at at starte forfra, eller komme i tanke om det password du brugt!
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:44 #12
Jeg har redigeret mit pass, og det er uanset hvilket pass jeg skriver i min config fil, så virker det ikke !!!!
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:01 #13
Altså jeg kan altså godt huske mit pass! Men hvorfor siger den så wrong pass ?????
Jeg er 100%sikker på at jeg skriver det rigtigt!
Kan det være ved krypteringen det går galt ?
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 19:04 #14
Du skal ikke skrive dit pass i filen, din bruger i filen bliver automatisk oprettet, dit pass bliver krypteret RIGTIGT, foerste gang du connector, og filen ikke er der. Goer som jeg har skrevet!
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:33 #15
dvs. jeg skal slette alt der har med user settings at gøre ???
og så når jeg connecter bliver jeg automatisk oprettet ?
Prøver... synes det lyder underligt, for så alle dem der har min ip kan jo bare connecte
Avatar billede rever Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:35 #16
Your IRC Client did not support a password. Please type /QUOTE PASS yourpassword to connect. Hvad skal jeg så gøre ???
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 19:35 #17
Ja korrekt, men det er kun den foerste der connector der kan goere det, han faar ogsaa admin rettigheder, det ville du ogsaa have fundet ud af hvis du havde laest manualen
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 19:49 #18
skriver /quote pass det password du vil bruge!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. oktober 2004 - 19:50 #19
Og det er det password du fremover skal bruge naar du forbinder op imod serveren!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. oktober 2004 - 18:41 #20
Fandt du ud af det ?!?!?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
14. december 2004 - 21:00 #21
ved ik om du fik det til at virke men her er et fif.
Stop ./psybnc
Slet ALT i psybnc.conf og sæt dette ind:

PSYBNC.SYSTEM.PORT1=6000 <- Port
PSYBNC.SYSTEM.ME=min server <- server navn
PSYBNC.SYSTEM.HOST1=*
PSYBNC.HOSTALLOWS.ENTRY0=*;*

Start nu ./psybnc igen
Det ident og password du logger ind med første gang er det der gemmes og det der bruges til din bnc.

Du kan ændre pw med /password nytpw
Avatar billede rever Nybegynder
15. december 2004 - 20:10 #22
har fået den op at køre, men virker stadig lidt underlig, den connecter og disconnecter hele tiden