Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 pc´er 1 router + 1 switch

Vi har 1 computer på nettet,men vil gerne have en mere koblet på samme net.(Cybercity).
Kan vi det ved hjælp af en switch? Vi har kun 1 ip addresse.
Eller er vi nød til at udskifte routeren med en router der har switch indbygget?
Avatar billede nopsen Ekspert
12. oktober 2004 - 17:36 #1
ja det kan i sagtens, jeg kører selv med samme konfiguration og ligemeget hvor mange ekstra computere der bliver sat i switchen, er de på nettet med det samme.
Avatar billede leif Seniormester
12. oktober 2004 - 17:37 #2
Du skal bare ud og ofre dig en lille switch og sætte imellem routeren fra CC og dine computere ! Så kunne du have som standard ca. 200 maskiner på samme forbindelse !
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:43 #3
Så må det være fordi vi ikke gør det rigtige.Vi kan nemlig ikke rigtigt få det til at virke.
Når det er koblet sammen som det skal,Ifølge vejledningen,ka pc 2 alligevel ikke komme på nettet,undtaget en gang imellem og i kort tid,hvorefter den bliver smidt af.
Pc 1 kan komme på nettet,men langsomt.

Men du siger at det kan man,så dit svar accepteres.Vi må så bare prøve at rode lidt mere med det.
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:44 #4
Leif,jeg har en switch.
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:46 #5
Hvordan virker det her point givning?.trykker på accepter,men der sker da ikke noget.
Avatar billede xylene Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:47 #6
Der var den.
Avatar billede nopsen Ekspert
12. oktober 2004 - 17:48 #7
takker :)