Avatar billede sarah88 Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:44 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere franskordbogen

I word (også i power point) kan jeg ikke komme til at gøre brug af fransk- og synonymordbogen. Det fungerer fint med dansk og engelsk, jeg tror da heller ikke at det franske er installeret. Derfor har jeg været ude i Tilføj/Fjern Programmer for at tilføje fransk til officepakken(xp-pro)/word. Men jeg kan ikke finde det sted hvor jeg kan tilføje nye sprog. Dansk, engelsk og tysk ser ud til at være installerede, og derfor kan jeg godt "se dem" i Delte Funktioner i Office/Korrekturredskaber. Men hvordan får jeg tilføjet for eksempel fransk???
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:50 #1
Oprette en ny brugerordbog:

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Stave- og grammatikkontrol.

Klik på Brugerordbøger.

Klik på Ny.

Skriv et navn til den brugerordbog i boksen Filnavn.

Klik på Gem.

Hvis du kun vil bruge ordbogen, når du kontrollerer tekst på et andet sprog, skal du markere navnet på ordbogen og derefter klikke på sproget i boksen Sprog.

Du skal aktivere en brugerordbog, før du kan kontrollere stavningen. Kontroller, at afkrydsningsfeltet ud for ordbogens navn er markeret i dialogboksen Brugerordbøger.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:51 #2
En ordbog, til word,  er ikke et program - så derfor kan den sikkert ikke tilføjes under "tilføj/fjern programmer"
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:52 #3
Den Franske ordbog er højst sandsynligt en fil med endelsen .dic (dictonary) som skal downloades...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:00 #4
Og her en lidt længere smøre fra Microsoft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;322198
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:17 #5
Jeg vender tilbage hvis jeg finder noget mere brugbart - hvilken version kører du med?
Avatar billede kol Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:20 #6
Følger fransk-ordbog med som standard?
Eller skal den og andre ordbøger købes ekstra?

Hilsen KOL
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:27 #7
Microsoft har et program, der hedder Office Proofing Tools, det indeholder
50 forskellige ordbøger/stavekontrol til Word, men det koster omkring 650 kr.
Avatar billede kol Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:27 #8
Jeg havde det nok på fornemmelsen:
Uden penge, ingen ordbog.
Mon ikke det er dér, hunden ligger begravet.

Hilsen KOL
Avatar billede sarah88 Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:57 #9
Til skarvenneverdies (er ny bruger, så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal svare på kommantar og svar, så derfor gør jeg det på denne måde.. indtil jeg finder ud af det)

Version????
Altså hvis du mener hvilken officepakke, så har jeg xp-pro... Men jeg kører Xp Home Edition