Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:35 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

hvilken bank vil ha en hvis man er i rki

jeg vil gerne skifte bank, er der nogen der ved hvor de vil optage en ny kune selvom personen står i rki ? det skal være så man har de samme muligheder som en helt alm kunde der ikke er reg i rki har  ( budgetkonto, netbank, bankrådgiver osv)

den bank jeg har nu er arbejdernes landsbank, de kan kun tilbyde en udbetalingskonto som de kalder det, ingen budget, og jeg må ik hæve pengene inde ved kassen, kun over mit kort.. det er jeg træt af..

rki betyder jo ik altid man er en dårlig betaler, der kan være mange grunde til man er registreret der , feks hvis et selskab mener man skylder nogle penge man aldrig har haft kendskab til, eller brugt deres service eller noget.

send et svar hvis du ved hvor man kan blive behandlet ordenligt ;o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. oktober 2004 - 12:45 #1
Tror uden tvivl at alle bankerne er enige om hvordan man behandler folk der er registreret i RKI.

Men din bank burde kontakte RKI med henblik på at finde ud af om du er uskyldig, hvilket du jo selv mener!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. oktober 2004 - 12:46 #2
Tvivler faktisk på at der er nogen bank der vil have at du skifter til dem, hvis du er i RKI!
Avatar billede locturian Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:09 #3
Bankerne vil nu stadig have en, selv om man er i RKI - RKI betyder blot for bankerne, at de ikke er så villige til at give kredit til personen. De har intet imod at man har penge stående i deres bank...

RKI står for Ribers Kredit Information, og er en database over dårlige betalere, som alle lånefirmaer, og firmaer der tilbyder afbetalings ordninger, benytter sig af.

Som sagt er der intet problem i at skifte bank, men kredit mulighederne vil være nogenlunde de samme, med mindre man taler godt for sin syge moster...
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:19 #4
locturian  ok men hvilken bank skal jeg henvende mig til så ???
:)
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:20 #5
har du kontaktet RKI ? ; du bør jo ikke stå der hvis ikke du har været kunde i et eller andet firma som påstår at du skylder dem penge.

Siden du står der, så må du have vedgået dig den omtalte gæld (indgået forlig, afdragsordning o.l.) Vil gerne lige høre hvordan du er havnet der.
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:27 #6
hvis du skal skifte bank ; så skal det være en rimelig lille lokalbank ; drop de store banker da de kører strikst efter forretningsgangen !

Lån o.l. skal du nok ikke regne med at få nogen steder!

/tidl. bankmand ;o)
Avatar billede locturian Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:29 #7
Du kunne jo lave tricket med, at kontakte en lille lokal bank, som foreslået, og så låne penge til at komme ud af RKI - Lige så snart din gæld bliver betalt hos pågældende firma, SKAL du slettes fra RKI - Om ikke andet, kan du vente 5 år, og så er du automatisk slettet fra registret...
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:32 #8
locturian; tror ikke den virker ; de fleste banker, kortselskaber o.l. har abonnement på RKI, så hendes navn vil sikkert udløse brandalarmen..
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:35 #9
espersen tingene er måske foregået, det er noget en anden person slår bag, ikke mig.. men som jeg kommer til at hæfte for.
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:37 #10
er det en anden person som har brugt noget af dit ? (kan du være lidt mere præcis i hvad der er sket ?) - bare en kort version..
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:39 #11
opkald til div ting via mit internet, som jeg skal bøde for ex kæresten muligvis har gjort
Avatar billede locturian Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:41 #12
Det er meget svært at råde om den her sag, når man ikke kender detaljerne bag - Og noget siger mig, at de ikke bør luftes på et offentligt forum...

Tal evt. med din bank, få lagt alle kortene på bordet - Og se om du kan komme ud af denne sag.

Bottomline er, at hvis du står i RKI får du svært ved at låne penge nogen steder, med mindre du har en forstående bankrådgiver - Og da de store banker tit er regelryttere og deres ansatte er fortolkere heraf, får du svært ved at få hjælp hos disse. Prøv hos en mindre bank.... :)
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:42 #13
hhmm...  og han er selfølgelig ikke indstillet på at betale ?
Hvor meget er regningen på ?
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 13:45 #14
Om du kan undgå at betale når du er "ansvarlig indehaver af en forbindelse" er jeg langt fra optimistisk omkring.

Du kan prøve :
for gratis juridisk bistand kan du kontakte
advokatvagten: http://www.advokatsamfundet.dk/Frame_indhold.asp?ID=280&LanguageID=17

Du kan også spørge på : http://familieadvokaten.dk/ (mener der er et lille indmeldelsesgebyr)

Alternativt ; betal regningen og kom videre - du kan ikke få lån, kredit, benzinkort, dankort e.l. sålænge du er registreret i RKI...
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:49 #15
nej det ved jeg. men det er et stort beløb så det er ik sådan lige til.. jeg ville bare gerne ha en bank da mine penge ellers ikke kan udbetales. det ser desværre nok ud til jeg må beholde den bank jeg har.. kan man i det mindste ik få ham til at opføre sig ordenligt ham i banken så.. må han godt stå og gøre en til grin overfor en hel kø.. sidst jeg var derinde for at ville betale nogle regninger der havde jeg ikke fået hævet mine penge til regningen udenfor i kortautomaten inden så jeg stiltem ig i køen og der sagde han  du ved udemærket godt hvilken slags konto du har og du må ikke hæve dine penge her ved kassen osv.. synes det er ret pinligt... må han godt opføre sig på den måde der..
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:53 #16
jeg lader lige spørgsmålet stå lidt inden jeg gir point... tænk nu hvis der lige kom en der kendte en bank  ;o)
Avatar billede locturian Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:56 #17
Der er ikke nogen der kan give dig navnet på en bank - Alle bankerne er nogenlunde ens, dog har de en tendens til at behandle kunderne mere "fair" og personligt, i de mindre banker, hvor de ikke har så mange ansatte - eller kunder.

Men NEJ, han må ikke behandle dig sådan - Ingiv evt. en klage til filial direktøren, med en beskrivelse af hvordan du er blevet behandlet - Så kan jeg love dig at han får et rap over fingrene....
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:00 #18
det er filial direktøren
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2004 - 14:04 #19
så indsend en klage til direktionen ! ; AL har dog aldrig været en bank der har tiltalt mig.

1. kontakt advoktvagten og/eller familieadvokaten
2. Find en lokal bank og få dig en budgetkonto med PBS (hvis de vil være med til det)
Avatar billede katie26 Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:05 #20
jeg deler det til jer, og mange tak  :)
Avatar billede locturian Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:11 #21
Held og lykke med det :)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 09:24 #22
På forbrugerrådets hjemmeside står der at det er ulovligt når bankerne nægter kunder der er registreret i at få en konto - s
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 09:25 #23
Avatar billede espersen Novice
13. oktober 2004 - 09:28 #24
asbo ; kontoen kan hun selvf. få ; men det er adgang til budgetkto, PBS og netbank der nok afvises.
Avatar billede katie26 Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:29 #25
jeg er blevet afvist fra flere steder hvor jeg ikke kunne få oprettet noget somhelst..
Avatar billede espersen Novice
13. oktober 2004 - 11:35 #26
det må de ikke ! (hvis du så står på din rettighed til at kunne oprette en konto, så er banken sikkert ikke interesseret i at tilbyde de ting du efterspørger.)
Avatar billede lrp Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:09 #27
Personligt får du nok ikke meget ud af at klage over medarbejderen i banken - men hvis du har overskud til det, synes jeg da alligevel, at du skal sende en skriftlig klage. Det kunne jo være, at medarbejderen tænker lidt over sin opførsel fremover, hvis han bliver kaldt ind til samtale hos chefen.