Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DNS - hvad er smartest

Jeg har et hotel i tyskland, hvor jeg har sat mit domæne (.dk) op til deres DNS. Kan man sætte domænet op hos gratisdns.dk også, eller er det dumt ?

Jeg tænte bare at der var smart også at have en DNS i Danmark ?
Avatar billede medions Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:01 #1
Det kan fintfint lade sig gøre.
En ulempe ved det er at hvis de skifter IP adresse, så vil dit site være nede indtil du selv har ændret det.

//>Rune
Avatar billede googolplex Novice
12. oktober 2004 - 15:06 #2
Hvad er fordelen egentlig ved at være tilknyttet DNS flere forskellige steder, er det ikke kun hvis mine 2 første DNSere går ned ?
Avatar billede acomma Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:55 #3
Fordelen ved DNS, er at såfremt din udbyder har tekniske problemer, kan din DNS afgøre om din slutbruger får et resultat på www eller ej. Har du DNS flere steder, kan domænet blive videresendt til anden udbyder der så peger på din udbyder, men er selve webhotellet nede er der ikke noget at gøre. Du kan evt. prøve vores system her: http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/dns_administration/proev_en_demo/