Avatar billede webroy Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låsning af drev

Hej.
Kan det i XP lade sig gøre at låse drev f.eks. E på en harddisk som er en partition, f.eks. med et kode ord. Meningen er at ungerne ikke skal kunne åbne drevet uden at kende pass word.
WebRoy
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2004 - 13:50 #1
Både og, du kan sætte filrettighederne således at f.eks kun administrator har adgang til filerne, så vil ungerne ingen adgang have.
Avatar billede webroy Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:56 #2
Hej - jeg er klar over det med filerne. Jeg tænkte på om man kunne tage det ved "roden" og spærre hele drevet på en gang...
Avatar billede webroy Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:20 #3
Hvis man opretter en mappe lige under E: drev og kalder den Kim, og lægger alle andre mapper i den, er undermapperne så beskyttet af adgangsbegrændsningen på mappen Kim?
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2004 - 14:25 #4
ja du retter bare rettighederne for selve drevet (eller rettere partionen)
Avatar billede webroy Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:41 #5
ok screem brille - læg et svar for point
Avatar billede webroy Nybegynder
22. marts 2005 - 08:44 #6
z