Avatar billede tudekoen Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rettelse af bogført faktura

Hej

Hvis man har bogført en faktura ved en fejl, og gerne vil rette el. slette en bogført faktura - hvordan gør man det?

Hilsen Lars
Avatar billede krogstrup Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:34 #1
du kan ikke rette eller slette i en bogført faktura jævnfør dansk lovgivning på dette område !

Du er nødt til at lave en kreditnota for at udligne fakturaen.
Avatar billede tudekoen Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:07 #2
Ok, surt når man kommer til at bogføre ved et uheld og fakturaen ikke engang er sendt til kunden. Så skal man sende en kreditnota med, besværligt!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:09 #3
Du behøves jo ikke at sende kreditnotaen til kunden, hvis kunden aldrig har modtaget fakturaen !
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:10 #4
du laver bare en kreditnota for at udligne den forkerte faktura i dit eget regnskab