Avatar billede jakekbh Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af CBOS i Cisco 677

Jeg har et spørgsmål vedrørende opdateringen af min Cisco 677 rounter fra Tiscali (tidligere WOL).

CBOS versionen er pt. 2.2.0.002 og jeg har fundet en nyere firmware på nettet - en version 2.4.8 i filen c677i.2.4.8

Jeg har prøvet at følge denne vejledning: http://cbos.hubro.org/

Men jeg kan ikke finde ud af det, og jeg må ærligt indrømme, at jeg har meget lidt forstand på routere.

Der står i vejledningen:

cbos#set tftp remote 10.0.0.X
TFTP will now restrict to 10.0.0.X
(Bytt ut 10.0.0.X ut med IP-adressen til maskinen du sitter ved)

- hvad er det så for en ip-adresse min maskine har?
Routeren kører DHCP server og er det så ikke tilfældige ip-adresser der tildeles? Det skal sige, at mit 'hjemmenetværk' består af min Computer samt en Goldstream 486 fra telefin.dk, som også er DHCP klient.

Der står i vejledningen:
Start en kommandolinje (Start->run->cmd).
C:\›cd cbos
(Gå til mappen der du lagret oppgraderingsfilen, c677i.X.X.X.bin)
C:\cbos›tftp -i 10.0.0.1 put c677i.X.X.X.bin

- jeg skriver: tftp -i 192.168.1.1 put c677i.2.4.8.bin i DOS prompten, men så skriver den lidt efter, at der er 'timeout'. Har jeg skrevet det forkert siden der ikke kommer forbindelse til rounteren?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. oktober 2004 - 17:04 #1
Grunden til at den kommer med timeout, er at din router ikke har sin tftp server åben.
Det gør du med kommandoen "set tftp remote 10.0.0.x"
10.0.0.x skal som du selv siger udskiftes med den ip den computer du sidder ved har.
tryk start -> kør -> skriv cmd og tryk enter -> skriv ipconfig og tryk enter.
Du skulle nu have din ip stående på skærmen, og det er den du skal skrive istedet for 10.0.0.x
Avatar billede jakekbh Nybegynder
11. oktober 2004 - 17:27 #2
Cool, tak for hjælpen.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. oktober 2004 - 18:24 #3
Np. God fornøjelse med den :-)